اجتماعی
ایلنا
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۱۴:۲۵:۳۹
وزیر کشور:
فعالیت واحدهای صنفی از آبان منوط به تزریق واکسن است/ اصناف برای واکسیناسیون تا پایان مهر فرصت دارند/ ۵۰ درصد اصناف واکسن نزده‌اند
فعالیت واحدهای صنفی از آبان منوط به تزریق واکسن است/ اصناف برای واکسیناسیون تا پایان مهر فرصت دارند/ ۵۰ درصد اصناف واکسن نزده‌اند
وزیر کشور گفت: اصناف تا پایان مهرماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند، چرا که از ابتدای آبان فعالیت آنها منوط به تزریق واکسن است.
ایلنا

"احمد وحیدی" وزیر کشور و فرمانده ستاد مقابله با کرونا در پایان نشست این ستاد که ظهر امروز برگزار شد، گفت: موضوع جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا بحث رفع محدودیت‌ها بود یعنی به شکل هوشمند بتوانیم محدودیت ها را برطرف کنیم.

 وی ادامه داد: پلتفرم و نرم‌افزاری که در گذشته تهیه شده بود در چند استان مورد استفاده قرار گرفت و باید نتایج آن ارزیابی می شد این موضوع در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت. اتصال برخی از مراکز که باید به این پلتفرم ها وصل می شدند تا اقدامات لازم انجام شود با مقداری وقفه مواجه شده بود.

وزیر کشور تصریح کرد: در این جلسه تصمیم گیری شد تا این موضوع و این اتصالات سریع تر انجام شود تا بتوانیم پلتفرم را به طور کامل ارزیابی کرده و بعد از آن در سراسر کشور تعمیم دهیم.

 وی با اشاره به دیگر موضوع مطرح شده در این جلسه خاطرنشان کرد: نکته دوم درباره اصناف و ادارات بود. اصنافی که با مواد غذایی سر و کار دارند از یک تاریخ مشخص شده به بعد اجازه فعالیت شان منوط به این است که واکسن زده باشند و این موضوع به شکل دقیق از سوی اصناف و وزارت بهداشت کنترل شود.

احمدی تاکید کرد: مقرر شد تا ادارات اصناف اسامی اعضای شاغل در این بخش را به وزارت بهداشت ارائه کرده تا نظارت دقیق بر آنها صورت بگیرد. افرادی را که به تایید وزارت بهداشت رسیده و واکسن زده اند اجازه فعالیت در این اصناف را دارند.حدود ۶ میلیون نفر در بخش اصناف مشغول به فعالیت هستند که تقریباً نزدیک به سه میلیون نفر از آنها واکسن نزده‌اند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا با اشاره به تاریخ در نظر گرفته شده برای نظارت بر اصناف در خصوص انجام واکسیناسیون گفت: افرادی که در اصناف مشغول  هستند تا پایان مهر ماه فرصت دارند تا واکسن کرونا را تزریق کنند. بحمدالله وزارت بهداشت آمادگی دارند تا روزی حدود ۳ میلیون نفر را واکسینه کند و واکسن نیز به اندازه کافی در کشور موجود است.

 وی ادامه داد: در حال حاضر شاید نزدیک به ۵۰ درصد اصناف واکسن زده اند و این کم است و باید به طور کامل و همه افراد واکسن را تزریق کنند.

 وزیر کشور همچنین درباره دانشگاه ها و دانش آموزان و بازگشایی مدارس گفت: درخصوص واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان وزارت بهداشت کاملاً آمادگی دارد همچنین وزارت آموزش و پرورش نیز ۵۷۰ پایگاه برای تسریع در این کار ایجاد کرده است تا دانش آموزان با انجام واکسیناسیون برای حضور در مدارس آمادگی کامل را داشته باشند و کارهای آموزشی نیز  به صورت حضوری انجام شود.

وی همچنین درباره اثربخشی واکسن ها خاطرنشان کرد: با افتخار باید بگوییم که واکسن‌های تولید داخل در ارزیابی ها بسیار خوب خودشان را نشان داده‌اند و از همین رو در استان ها و شهرستان ها تمایل برای تزریق مصرف واکسن داخلی زیاد است البته برخی از واکسن های وارداتی نیز اثربخشی خوبی دارند و مردم می‌توانند با خیال راحت با توجه به اثربخشی که واکسن ها دارند به سرعت برای واکسیناسیون اقدام کرده و طبق مقررات و زمانبندی واکسیناسیون انجام شود.

وی همچنین درباره رعایت پروتکل‌ها گفت: متاسفانه یکی از موضوعاتی که گزارش شده، این است که رعایت پروتکل ها کاهش پیدا کرده و به عدد ۴۵ درصد رسیده است نگرانی از این موضوع وجود دارد که پیک ششم با توجه به عدم رعایت پروتکل ها اتفاق بیفتد و ما از مردم خواهش می کنیم که پروتکل ها را رعایت کرده تا وارد پیک ششم نشویم اگر مراقبت نکنیم قطعا وارد پیک ششم خواهیم شد. پیک ششم قطعا آثار سوئی برای ما خواهد داشت و البته افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه نکردند سریعتر مراجعه کرده تا واکسیناسیون انجام شود البته واکسیناسیون کمک می‌کند اما پروتکل ها باید رعایت شود.

وی ادامه داد:در این جلسه وضعیت  برخی استان‌ها که دچار مشکلاتی بودند به تفکیک بررسی شد و مقررشد استان‌هایی که در وضعیت مسئله‌دار هستند سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند و در استانهایی که شرایط خوبی دارند نیز استانداران موظفند که مراقبت بیشتری داشته باشند تا شاهد مشکل و بروز پیک ششم نشویم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما