بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۱/۰۶ ۱۴:۳۷:۵۴
ناتوانی عربستان در مهار آتش سوزی تأسیسات نفتی آرامکو
ناتوانی عربستان در مهار آتش سوزی تأسیسات نفتی آرامکو
برخی رسانه‌‎ها اعلام کردند آتش سوزی در تأسیسات نفتی شرکت آرامکو در شهر جده عربستان در پی پاسخ موشکی ارتش یمن هنوز مهار نشده است.
باشگاه خبرنگاران جوان


شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد آتش سوزی در تأسیسات نفتی شرکت آرامکودر شهر جده عربستان با توجه شکست ریاض در خاموش کردن آن ادامه دارد. این آتش سوزی در تأسیسات نفتی آرامکو پس از اجرای عملیات شکستن محاصره رخ داد.

رسانه‌های بین المللی تصاویر و صحنه‌هایی را پخش کردند که نشان می‌دهد آتش سوزی‌ها ادامه دارد. این اتفاق با سخنان مقامات ائتلاف سعودی تناقض دارد که دیشب اعلام کردند آتش سوزی‌ها مهار شده است.

همچنین یک منبع مسئول در وزارت انرژی عربستان گفت: بخش‌های تولید و فرآوری و پالایشی، خسارات بسیار زیادی متحمل شده اند که بر قدرت تولیدی عربستان تأثیر خواهد گذاشت.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با اعلام حملات موشکی و پهپادی به شماری از تأسیسات نفتی شرکت آرامکو و شمار دیگری از اهداف مهم در ریاض، جده، جیزان، نجران، خمیس مشیط در عسیر، اب‌ها و ظهران بر عزم و تصمیم نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای مقابله با جنایات ائتلاف سعودی به یمن تأکید کرد.

به گفته او نیرو‌های یمنی شب گذشته «عملیات شکستن محاصره -۳» را در عمق خاک عربستان و در پاسخ به ادامه محاصره کشور و نیز آغاز هشتمین سال پایداری مردم با شلیک تعدادی از موشک‌های بالستیک و بالدار و پهپاد اجرا کردند.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن تاکید کرد که حملات ویژه بیشتری را در چارچوب بانک اهداف شکستن محاصره انجام خواهند داد و در توسعه عملیات نظامی تا توقف تجاوز و لغو محاصره تردید نخواهند کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما