سیاسی
نامه نیوز
۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۱۰:۴۵:۲۴
توصیه حقیقت‌پور به دولت: کادر خود را قوی‌تر کنید
توصیه حقیقت‌پور به دولت: کادر خود را قوی‌تر کنید
یک فعال سیاسی اصولگرا گفت:‌ دولت سیزدهم نباید بر روی تصمیمات غیراساسی و پوپولیستی سرمایه‌گذاری کند. بلکه باید تصمیماتی بگیرد که برای ۵۰ و حتی ۱۰۰ سال آینده نظام تاثیر بگذارد.
نامه نیوز

منصور حقیقت‌پور فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که با توجه به فرا رسیدن هفته دولت، نقاط مثبت و منفی دولت آقای رئیسی از نظر شما چیست، گفت: جهت‌گیری دولت آقای رئیسی در ارتباط با مردم و توجه به مسائل آنان بود که با سیاست‌های کلان نظام که در راستای منویات مقام معظم رهبری بود، هماهنگ است. این جهت‌گیری مثبت و خوب بوده اما تیم دولت هماهنگ و کارآمد نیست و این فقدان کارآمدی و هماهنگی به ویژه در بخش اقتصادی باعث شد تا در ماه‌های گذشته فشارهای معیشتی زیادی به مردم وارد شود.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم نیازمند آن است که با حفظ این جهت‌گیری و رویکرد مردم‌گرایانه، کادر خود را قوی‌تر کند تا بتواند نتایج مثبت بیشتری را به دست بیاورد. کمتر از یک سال وزیر کار از کابینه جدا شد و دو وزیر دیگر در آستانه خروج از تیم دولت هستند و این موضوع برای سه تا چهار سال حکومت‌داری مناسب نیست.

حقیت‌پور افزود: موضوع دیگر آن است که با توجه به اینکه دولت جهت‌گیری درستی در مسائل سیاست خارجی به کار گرفت اما کارنامه مثبتی در این زمینه نداشت. به طور مثال، اگر توافقنامه ۲۵ ساله ایران و چین اجرایی می‌شد می‌توانست در زمینه‌های رفع تورم، ایجاد اشتغال و گشایش اقتصادی کمک کند اما این قرارداد همچنان تعطیل است. این طرح جزو پروژه‌هایی بود که مقام معظم رهبری در آن راهنمایی داشتند و تدبیر آن را ارائه کردند که طرح اقتصادی ایران و چین چه مزایای اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد:‌ دولت برای تکمیل کریدورهای شمال، جنوب، شرق و غرب که برای ما حیاتی است تا تجارت غیرنفتی جایگزین تجارت نفتی باشد، چه دستاورد و برنامه‌ای ارائه کرده است؟ به نظر من این موارد جزو نقاط ضعف دولت بوده و به همین دلیل باید کادر قوی‌تر و اتاق فکر اساسی برای خود برپا کند. دولت سیزدهم نباید روی تصمیمات غیراساسی و پوپولیستی سرمایه‌گذاری کند. بلکه باید تصمیماتی بگیرد که برای ۵۰ و حتی ۱۰۰ سال آینده نظام تاثیر بگذارد.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: امروز چندین وزارت‌خانه در گرو یک جریان سیاسی است و همه درگیر هستند که چه کسی قرار است وزیر یا مدیر شود. متاسفانه افراد لایق بسیاری در حاشیه نشسته و فقط حرص می‌خورند. امیدواریم دولت بر اساس قول‌ها و وعده‌هایی که به مردم داده موفق شود چرا که مردم امروز فشارهای زیادی را تحمل می‌کنند. به طور مثال دولت سیزدهم ارز را با نرخ ۲۳ هزار تومان تحویل گرفت اما امروز ۳۰ هزار تومان است. ای کاش حداقل نرخ ارز را بر روی همان ۲۳ هزار تومان حفظ می‌کردند تا فشاری بر مردم وارد نشود چون بسیاری از طبقات اجتماعی جامعه واقعا بریده است. این موضوع به این دلیل است که تیم اقتصادی دولت هماهنگ نیست دولت نیازمند شجاعت برای حل مشکلات است و امیدواریم دولت در زمان باقی مانده خود مشکلات را حل کند.

حقیقت‌پور در پاسخ به این سوال که نقاط مثبت دولت آقای رئیسی را در کجا می‌بینید، گفت: دولت رویکردهای مثبتی داشته است از جمله آنکه مردمی بوده، سفرهای استانی بسیاری داشته و سعی کرده در راستای عمل به فرمایشات رهبری حرکت کند اما باید این رفتارها ثمربخش باشد. البته نیاز نیست تا این میزان سفر استانی داشته باشد اگر روزانه سه تصمیم درست و مهم بگیریم می‌توان بر مشکلات غلبه کرد.

وی افزود : امروز دولت نیاز دارد تا در اتاق‌های فکر خود تصمیمات مهمی درباره اقتصاد بگیرد. به طور مثال آقای رئیسی بگوید نرخ ارز تا سال ۱۴۰۵ همان ۲۳ هزار تومان خواهد شد و به گفته خود عمل کند و هیچ قیمتی افزایش نداشته باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: آقای رئیسی در زمان تبلیغات ریاست جمهوری به مردم وعده داد از روزی که بر سر کار بیاید یک فساد هم در جامعه نخواهد دید امروز لازم است دولت در زمینه فساد و مبارزه با آن از خود قدرت بیشتری نشان دهد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما