بین الملل
خبرآنلاین
۱۴۰۱/۰۲/۲۱ ۱۰:۰۰:۵۶
تاثیر بازگشت ترامپ به توئیتر روی انتخابات میان دوره‌ای آمریکا
تاثیر بازگشت ترامپ به توئیتر روی انتخابات میان دوره‌ای آمریکا
ایلان ماسک اعلام کرد محدودیت دائمی ترامپ روی توئیتر را لغو می‌کند. این تصمیم قبل از انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا ممکن است به ضرر دموکرات‌ها تمام شود.
خبرآنلاین

جمهوری خواهان که با اکثریت ضعیف دموکرات‌ها در سنا روبرو هستند، امیدوارند بتوانند در انتخابات میان دوره‌ای، اکثریت سنا را از آن خود کنند.

دموکراتها گفته‌اند بازگشت ترامپ به توئیتر تهدیدی برای دموکراسی است.

برخی نیز امیدوارند توئیت‌های ترامپ همه چیز را بر هم زده و میزان مشارکت را در ماه نوامبر افزایش دهد.

ایلان ماسک دیروز در جریان کنفرانس FT در لندن گفت تصمیم توئیتر علیه ترامپ یک تصمیم اخلاقی بد و احمقانه بود.

وی افزود با جک دورسی{از بنیان گذاران و مدیر اجرایی سابق که شرکت را ترک کرده} درباره ممنوعیت‌های دائمی صحبت کرده و نظرات خود را به وی به اشتراک گذاشته است.

ماسک گفت من و او معتقدیم ممنوعیت‌های دائمی باید نادر بوده و روی حساب‌های هرزنامه و کلاهبرداری متمرکز باشد.

البته ماسک تاکید کرد خرید توئیتر هنوز مشروط به نظر سهامداران بوده و باید تا پایان ضرب العجل اکتبر مشخص شود.

در واقع خرید توئیتر توسط ماسک از نظر عینی یک معامله تمام شده نبوده و ظرف دو سه ماه آینده باید انجام شود.

از سوی دیگر ترامپ پیش از این گفته بود ایلان ماسک مدیر خوبی است که می‌تواند توئیتر را متحول کند اما وی به توئیتر بازنخواهد گشت.

ترامپ اپ خود موسوم به Truth Social را در ماه فوریه با مشکلات فنی خاص خود راه انداخت و روی آن ادامه می‌دهد.

ماسک شبیه سازی توئیتر توسط اپ Truth Social را مسخره کرده و ضمن تمسخر نام وحشتناک آن یعنی Truth Social، به متلک گفته باید نامش را ترامپت می‌گذاشتند.

به نوشته لس آنجلس تایمز{لینک} حضور ترامپ در توئیتر می‌تواند تاثیر مخربی هم روی کمپین‌های میان دوره‌ای جمهوری خواهان داشته باشد.

جمهوری خواهانی که وارد عرصه انتخاباتی شده‌اند، امیدوارند پیامشان درباره تورم، قیمت بنزین، جرم و جنایت و مهاجرت باعث شود تا مردم به آنها رای داده و سنا را از آن خود کنند.

حمایت ترامپ البته در انتخابات مقدماتی در اوهایو به نفع جمهوری خواهان شد اما در مجموع برخی از جمهوری خواهان ورود وی به توئیتر را برهم زننده نظم تعریف شده می‌دانند.

«کورت باردلا» کارشناس سابق ارتباطات حزب جمهوری خواه که اکنون مشاور کمیته ملی دموکرات‌ها برای انتخابات میان دوره‌ای است معتقد است کوین مک کارتی و میچ مک کانل {رهبران اقلیت جمهوری خواه در مجلس و سنا} مشتاق نیستند که انتخابات میان دوره‌ای یک همه پرسی برای دونالد ترامپ باشد.

باردلا می‌گوید او{ترامپ پس از بازگشت به توئیتر} همه چیز را در نهایت درباره خودش خواهد ساخت. به گفته باردلا اگر او بتواند به توئیتر بازگردد، همه نامزدهای جمهوری‌خواه باید خودشان را با جملات و عقاید ترامپ روبرو سازند و اجتناب از وی اجتناب ناپذیر است.

به هر حال اغلب متحدان ترامپ از شنیدن خبر احتمال بازگشت وی به توئیتر خوشحال هستند.

برنت بوزل موسس مرکز تحقیقات رسانه {گروه محافظه کار} در توئیتی نوشت روزهای لغو محافظه‌کاران توسط توئیتر به پایان رسیده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما