ورزشی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۳:۵۵:۳۱
بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم‌ملی فوتبال کیست؟
بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم‌ملی فوتبال کیست؟
بازیکن اسبق تیم‌ملی معتقد است که "هیچ کسی در فوتبال ایران از علی دایی بزرگ‌تر نیست و او در حال حاضر بهترین گزینه برای نشستن روی نیمکت تیم ملی است."
ایسنا

ادموند اختر، پیشکسوت فوتبال ایران درباره احتمال انتخاب مربی ایرانی به عنوان جانشین اسکوچیچ توضیح داد: افتخار هر مربی ایرانی است که مربی تیم‌ملی شود. بالاتر از آن، افتخار هر مربی ایرانی است که در جام جهانی حضور داشته باشد. ما در تجربیات گذشته‌مان علی دایی را سوزاندیم و با قلعه‌نویی هم بد رفتار کردیم و به او وقت ندادیم. جواد نکونام در این برهه زمانی باید از دایی و قلعه‌نویی الگوبرداری کند چرا که او مربی جوان، آینده‌دار و موفقی است و نباید خودش را بسوزاند. برای نکونام وقت بسیار است که در دوران مربی‌گری‌اش هم آقایی کند.
او افزود: علی دایی وجهه بین‌المللی و کاریزماتیک دارد و یکی از بزرگان فوتبال ایران و جهان است. او می‌تواند سرمربی تیم‌ملی شود به شرطی که کارش فقط محدود به جام جهانی نشود و بتواند تیمی برای جام‌ملت‌ها آماده کند. قلعه‌نویی هم پرافتخارترین مربی ایرانی است و تجربه‌اندوزی‌اش می‌تواند به او کمک کند اما به دلیل این که الان سرمربی گل‌گهر است، ممکن است حضور او در تیم‌ملی سخت باشد.
این پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که کدام گزینه بهترین انتخاب برای تیم‌ملی است؟ بیان کرد: هر سه نفری که اسم بردم می‌توانند موفق باشند اما اولویت من، علی دایی و بعد امیر قلعه‌نویی است. نه تنها هیچ کدام از بازیکنان بلکه هیچ‌کس در فوتبال ایران از علی دایی بزرگ‌تر نیست و او می‌تواند دو دستگی تیم‌ملی را هم از بین ببرد و جمع کند. امیر قلعه‌نویی هم می‌تواند این کار را بکند. اسکوچیچ نتوانست بازیکنان تیم‌ملی را جمع کند.
اختر در پایان گفت: من امیدوارم دو دستگی به وجود آمده در تیم‌ملی از بین برود. دلخوشی مردم ما فوتبال است. ما می‌دانیم که جام جهانی چه شور و شوقی در فوتبال ما ایجاد می‌کند و حیف است که نمایش خوبی در جام جهانی نداشته باشیم. بهتر است هرچه زودتر سرمربی تیم‌ملی انتخاب شود تا فیفا دی بعدی را از دست ندهیم و برای سه بازی جام جهانی که باید به چشم بازی‌های دوستانه برای جام‌ملت‌ها به آن نگاه کنیم، آماده شویم.

 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما