ورزشی
ورزش سه
۱۴۰۰/۱۱/۰۲ ۱۱:۰۵:۲۸
دلیل غیبت داوران ایرانی در جام باشگاه های جهان
دلیل غیبت داوران ایرانی در جام باشگاه های جهان
فیفا 23 داور را برای قضاوت در جام باشگاه های جهان در ابوظبی انتخاب کرده است. مسابقاتی که از 3 تا 12 فوریه در شهر ابوظبی برگزار می شود.
ورزش سه

به نقل از سایت البیان از 23 داور انتخاب شده برای این تورنمنت 5 داور داور وسط؛ 10 داور کمک داور و 7 داور کمک داور ویدئویی هستند که این بازی ها را قضاوت خواهند کرد. اروپا با 6 داور بیشترین سهمیه را در بین داوران جام باشگاه های جهان دارد و از آسیا هم 4 داور برای قضاوت جام باشگاه های جهان انتخاب شده اند که در بین آنها نام داوران ایرانی به چشم نمی خورد. این در حالی است که زمزمه هایی وجود داشت مبنی بر اینکه موعود بنیادی فر از ایران برای قضاوت این بازیها انتخاب شده است. 
حسن کامرانی فر رییس دپارتمان کمیته داوران  در این خصوص می گوید: « هیچ داور ایرانی برای قضاوت در جام باشگاه های جهان انتخاب نشده است. واقعیت این است در سال های اخیر مسابقات متعدد جهانی به بهانه کرونا لغو شده که می توان به جام جهانی نوجوانان – جوانان و هم چنین جام کنفدراسیون ها اشاره کرد. بر همین اساس فیفا تصمیم گرفته است در چنین مسابقاتی (جام باشگاه های جهان) تنها از داورانی استفاده کند که قرار است در جام جهانی سوت بزنند. ازآنجایی که مدعیان سوت و پرچم در جام جهانی زیاد هستند در این تورنمنت به داوران دیگر برای قضاوت فرصت نمی رسد. در حالی که اگر مسابقات متعدد جهانی به بهانه کرونا لغو نمی شد داوران ایران و دیگر کشورها هم فرصت قضاوت در این مسابقات را به دست می آوردند. از  ایران علیرضا فغانی و تیمش نامزد حضور در جام جهانی هستند که فیفا به تیم ایران در مسابقات جام ملت های عرب که چندی پیش در دوحه برگزار شد اجازه قضاوت داد. داورانی که در جام ملت های عرب سوت زده اند و قرار است مسابقات جام باشگاه ها را در ابوظبی سوت بزنند مدعی قضاوت در جام جهانی هستند. به واقع این دو تورنمنت که یکی از آنها به پایان رسیده ملاک انتخاب داوران جام جهانی است و از آنجایی که علیرضا فغانی و کمک هایش در دوحه سوت زده اند دیگر در ابوظبی در لیست داوران قرار نگرفته اند. یک عده از داوران در بازی های جام ملت های عرب آزمایش شده اند و دیگر داوران مد نظر فیفا برای قضاوت در جام جهانی در مسابقات جام باشگاه های جهان در ابوظبی مورد نقد قرار خواهند گرفت.»
گفتنی است در کارنامه علیرضا فغانی و کمک هایش قضاوت در جام باشگاه های جهان هم دیده می شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما