بین الملل
آخرین خبر
۱۴۰۱/۰۸/۱۹ ۱۵:۵۸:۴۵
پیروزی ناپلئونی جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا
پیروزی ناپلئونی جمهوری‌خواهان در انتخابات مجلس نمایندگان آمریکا
انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا برگزار شد اما نتایج آن متفاوت از پیش‌بینی ها از آب درآمد و وقوع یک «توفان قرمز» در انتخابات کنگره به نفع جمهوری‌خواهان رخ نداد؛ ان بی سی نیوز در آخرین گزارش خود جمهوری خواهان را پیروز رقابت در کسب اکثریت کرسی های مجلس نمایندگان اعلام کرد.
آخرین خبر

این رسانه شمار کرسی احراز شده از سوی دموکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا را تاکنون ۲۱۳ کرسی اعلام کرد. از مجموع ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان آمریکا، جمهوریخواهان با  ۲۲۲ کرسی در مجلس نمایندگان پیشتاز بوده و دموکراتها نیز ۲۱۳ کرسی در این مجلس را کسب کرده اند.

وضعیت در مجلس سنا کمی متفاوت پیش رفت و جمهوری خواهان تا این لحظه نسبت به سال 2020 یک کرسی را هم از ایالت پنسیلوانیا به دموکرات ها واگذار کردند. 

ان بی سی نیوز شمار کرسی های کسب شده از سوی جمهوریخواهان و دموکرات ها در مجلس سنا را به ترتیب ۴۹ و ۴۸ کرسی اعلام کرد که از رقابت فشرده بین دو حزب حکایت دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی؛ به نظر میرسد وضعیت حزب پیروز در سنا به نتایج اخرین ایالت یعنی جورجیا گره خورده است که با توجه به حد نصاب نرسیدن آرای هیچ کدام از نامزدها، باید تا آخر سال میلادی منتظر برگزاری دور دوم انتخابات در این ایالت ماند

این رسانه درباره روند شمارش آرا در مجلس سنای آمریکا نوشت: دموکرات‌ها از اکثریت ۵۰-۵۰ خود دفاع می‌کنند در حالی که جمهوری‌خواهان به دنبال تغییر در این مجلس هستند. پیروزی دموکرات ها در پنسیلوانیا به معنای رقابت های نزدیک در جورجیا، نوادا و آریزونا است که تصمیم می گیرد کدام حزب کنترل را به دست بگیرد. هر حزبی که ۵۰ کرسی به دست آورد، اکثریت سنا را خواهد داشت.

انتخابات آمریکا بدون «موج قرمز»

بایدن همزمان با شمارش آرا و نزدیک بودن کرسی های دموکرات ها و جمهوریخواهان در مجلس سنا، در طعنه به رقبای جمهوریخواهش گفت: موج قرمز رخ نداد.

"موج قرمز بزرگ" اصطلاحی است که جمهوریخواهان در آمریکا درباره پیروزی احتمالی خود در این انتخابات به کار می بردند. اظهارات بایدن در حالی است که بر اساس گزارشها، جمهوریخواهان تاکنون در مجلس نمایندگان آمریکا در مقایسه با دموکرات ها پیشتاز هستند. وی گفته قصد دارد برای انتخاب مجدد به عنوان رئیس دولت در سال ۲۰۲۴ مبارزه کند، اما تا اوایل سال آینده تصمیم نهایی را نخواهد گرفت.

بایدن و ترامپ اعلام پیروزی کردند!

دونالد ترامپ، که بر خلاف سنت روسای جمهوری پیشین آمریکا، در جریان انتخابات میان دوره‌ای کنگره بسیار فعال و درگیر بود، عصر سه‌شنبه مدعی شد که نتایج از یک «پیروزی بزرگ» برای او حکایت دارد.
این در حالیست که طبق روال چند دهه گذشته نتایج نشان دهنده بهتر عمل کردن بایدن از این حیث در مقایسه با ترامپ و باراک اوباما بوده است

جو بایدن نیز در نخستین حضور برابر دوربین‌ها و خبرنگاران پس از انتخابات روز گذشته گفت که با مشخص شدن نتایج توانسته نفس راحتی بکشد به خصوص که به گفته او «برخی از منکران صحت انتخابات» شکست خوردند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما