ورزشی
ایران ورزشی
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۱:۰۴:۳۴
هیچ تیم ایرانی ژستد را نخواست
هیچ تیم ایرانی ژستد را نخواست
ایران ورزشی

دقیقاً در همان روزهایی که فرهاد مجیدی به‌شدت از رودی ژستد حمایت می‌کرد و معتقد بود این بازیکن در کمال حرفه‌ای‌گری خواسته‌های مد نظر مربیان را داخل زمین پیاده می‌کند و عملکردش کاملاً مورد تأیید کادر فنی تلقی می‌شود تعداد زیادی از پیشکسوتان استقلال مدعی بودند رودی ژستد اصلاً در حد ترکیب ثابت استقلال نیست و مجیدی فقط برای اینکه متهم به خالی کردن پشت شاگردانش نشود چنین رفتاری را در دستور کار خود قرار داده است. در اواخر فروردین‌ماه امسال هنگامی که انتقادات از رودی ژستد به اوج خود رسیده بود، برخی از مقامات باشگاه استقلال مدعی شدند این بازیکن همین حالا از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد دارد ولی چهره‌های قدیمی استقلال این ادعا را رد کردند و گفتند اگر ژستد قراردادش را با استقلال فسخ کند هیچ تیم ایرانی سراغ او نخواهد آمد. اتفاقاً قرارداد این بازیکن با استقلال فسخ شد و طرفین به طور مسالمت‌آمیز به همکاری خود پایان دادند اما دقیقاً همان‌طور که پیشکسوتان استقلال مدعی شده بودند هیچ کدام از تیم‌های لیگ برتری ایران برای جذب او ابراز تمایل نکردند تا پرونده حضورش در کشورمان حداقل برای فصل آینده تا اینجای کار بسته شود.

چشمی تصمیمی برای جدایی ندارد
روزبه چشمی هافبک - مدافع باتجربه‌ای که پس از یک فصل دوری از استقلال و حضور در لیگ ستارگان قطر بار دیگر به جمع آبی‌پوشان در لیگ بیست و یکم پیوست، علیرغم تلاش‌هایی که داشت به عنوان یک مهره ثابت و کلیدی در نیم‌فصل نخست ظاهر نشد و اغلب از او در نقش بازیکن جانشینی که قرار است با استفاده از قدرت بالای مدیریتی‌اش به اداره بازی بپردازد، استفاده می‌شد. اما در نیم‌فصل دوم شرایط این بازیکن بهتر شد و بازی‌اش بیشتر به چشم آمد. اینطور که گفته می‌شد چند باشگاه از جمله باشگاه تراکتورسازی به دنبال جذب چشمی بودند اما نه چشمی برنامه‌ای برای جدایی از استقلال دارد و نه باشگاه استقلال میلی به جدایی این بازیکن باتجربه دارد و چشمی همچنان  درفصل بعد هم دوست دارد در تیم استقلال بازی کند.
مدال قهرمانی غلامپور در موزه آستان قدس
مربی دروازه‌بان‌های استقلال در اقدامی جالب توجه مدال قهرمانی‌اش در لیگ بیست و یکم را تقدیم آستان قدس رضوی کرد. بهزاد غلامپور که هنوز حضورش در کادر فنی آینده استقلال مشخص نیست و با آمدن ساپینتو ممکن است دیگر در استقلال نباشد درباره این اقدام گفت: «پیش از قهرمانی با استقلال نذر کرده بودم اگر قهرمان لیگ شدیم، مدالم را به موزه امام رضا (ع) اهدا کنم.»
فرزامی: نسبت به ساپینتو همه مردد هستند
گرچه سرمربی استقلال در حال معرفی شدن است اما تأخیر در انتخاب، انتقادهایی را متوجه مدیرعامل باشگاه استقلال کرده است. حسن فرزامی که پیش‌تر عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال بود، درباره این ماجرا حرف‌هایی دارد: «تا به حال سابقه نداشته است باشگاه استقلال در مورد جذب سرمربی این قدر دچار دردسر شود. هر روز یک اسم به میان می‌آید اما لحظاتی بعد نام یک نفر دیگر برده می‌شود و در این چند وقت چندین سرمربی برای استقلال آمدند و رفتند ولی هیچ کدام مورد تأیید قرار نگرفتند. باشگاه استقلال و شخص مدیرعامل در این سه هفته‌ای که لیگ به پایان رسیده با مربیان داخلی و خارجی زیادی مذاکره کردند و حالا گفته می‌شود ساپینتو پرتغالی با استقلال به توافق نهایی دست پیدا کرده و قرار است هدایت آبی‌پوشان را به عهده بگیرد. امیدواریم سرمربی جدید که هنوز قراردادش را با استقلال امضا نکرده و همه دچار تردید هستند اگر به استقلال پیوست عملکرد خوبی داشته و بتواند یک بار دیگر استقلال را قهرمان کند.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما