سیاسی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ۱۴:۲۰:۴۵
رییس مجلس شورای اسلامی:
ما باید با غلبه در نبرد رسانه ای در جنگ اقتصادی هم پیروز شویم
ما باید با غلبه در نبرد رسانه ای در جنگ اقتصادی هم پیروز شویم
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز درگیر دو جنگ اقتصادی و رسانه ای هستیم، امروز جنگ رسانه ای اثر گذارتر از جنگ اقتصادی است و ما باید با پیروزی در جنگ رسانه ای در جنگ اقتصادی پیروز شویم.
ایرنا

محمدباقر قالیباف روز سه شنبه در  آیین دومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم( جایزه سردار شهید همدانی) اظهار داشت:  هنرمندان و نویسندگان که یاد و نام، فرهنگ و ذکر شهدا را پاس میدارند جزو کسانی هستند که میراث داران شهدا و نه میراث خواران شهدا هستند.

وی ادامه داد: هنرمندان و نویسندگان با قلم خود یاد فرهنگ ایثار و شهادت را و در یک کلام مکتب امام و انقلاب اسلامی را در داخل کشور و امت اسلامی زنده نگه می دارند و بدون شک این عمل ادامه راه شهدا است. ما همیشه بر این باوریم که جنگ تمام شد اما دفاع همچنان باقی است.

قالیباف تصریح کرد: مجاهدت هنرمندان و اهل قلم ارزش مجاهدت رزمندگان دفاع مقدس را دارد. ما در طول بیش از ۴٠ سال که از انقلاب گذشت فشارها و تهدیدهای متعددی از دشمنان در زمینه های مختلف دیدیم که همه به دنبال براندازی جمهوری اسلامی بودند و امروز شاهدیم با فرهنگ خدا باوری، خودباوری و مردم باوری که ثمره جمهوری اسلامی است در مقابل آنها ایستاده ایم.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز درگیر دو جنگ اقتصادی و رسانه ای هستیم و خط مقدم ما اینجاست . باور من و باور بسیاری این است که امروز جنگ رسانه ای اثر گذارتر از جنگ اقتصادی است و ما باید با پیروزی در جنگ رسانه ای  در جنگ اقتصادی پیروز شویم.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در صحبت های اخیر گفتند جهاد تبیین همین اینجاست و برای مبارزه با جنگ رسانه ای است و از رابطه علت و معلولی به درستی از فضای رسانه ای علیه این فرهنگ استفاده کنیم. ما دست همه کسانی که در ان مسیر قلم میزنند میبوسیم زیرا آنها مجاهدت می کنند که مدافعان حرم چه افتخاراتی دارند و همه ما یادمان است و م دیدیم به برکت خون شهدا جوانان در شرایط سخت تر به عنوان مدافعان حرم در وضعیت حاضر شدند. ما انسجامی که در تشیع و اهل سنت در مبارزه با ظلم در یمن، سوریه، افغانستان و لبنان دیدیم از برکت مدافعان حرم بود. 

قالیباف عنوان کرد: پس در هر دوره ای که باشد سنت الهی پا برجاست و علم فرهنگ شهادت پا برجاست. یک دوگانگی ایرانی و غیر ایرانی را جبهه تحریف تشکیل میداد و تیر آنها به سنگ خورد. شهید ابومهدی و حاج قاسم سلیمانی چگونه در امت اسلامی عزیز شدند و آنهایی که خود را خادم حرمین میدانستند رسوا شدند و اینها عظمت انقلاب اسلامی و برکت خون شهدا است و نباید این موضوعات تحریف شود. 
وی افزود: آنها به دنبال این بودند که جمهوری اسلامی نباشد انا خالا جمهوری اسلامی با قدرت به بقای خود ادامه می دهد و به قدرت منطقه ای تبدیل شده و هژمونی آمریکا را بر هم زده است و امروزآمریکا به دنبال بازتعریف خود در خاورمیانه است و این موضوع به برکت خون شهدا است و ما باید از آن دفاع کنیم. 

رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حوادثی که در افغانستان اتفاق افتاد می گویند جرا عمق استراتژیک جمهوری اسلامی در دمشق، لبنان و حلب است اما عمق استراتژیک در کابل و پنجشیر نیست. تبین این موضوع برای جوانان بسیار مهم است تا به جوانان بگوییم چگونه راهبرد ما پیش می رود. جامعه مدرن امروز مملو از کثرت است و افراد متفاوت و مشابه در دیدگاه و نظر بسیار زیاد هستند و باید به درستی تحلیل کنیم و اجازه ندهیم در اصل مسیر شک و تردید به وجود بیاید. الته نقد، بررسی و رویکردهای متفاوت در هر موضوعی وجود دارد.
وی اظهار داشت: باید در مقابل تحریف انقلاب ایستاد و وظیفه همه ما است و عزیزانی که امروز از آنها تشکر شد در این مسیر روشنگری می کنند. 

قالیباف عنوان کرد: ما به همین میزانی که در بقای جمهوری اسلامی، اندیشه امام و  انقلاب اسلامی در دنیا رخ نشان دادیم و به آن افتخار می کنیم و خوب مدیریت شدو در مقابل دشمنان پر قدرت ایستاد و هر روز بتعث احیای بیشتر اسلام شد. امام خمینی (ره) که جز برای خدا کلامی نگفت و حفظ و تداوم انقلاب را مقام معظم رهبری پیش بردند و باید بپذیریم در اداره جمهوری اسلامی دچار ضعف هایی هستیم که این بخش قابل قبول نیست و علت ان این است از خدا باوری، خود باوری و مردم باوری فاصله گرفته ایم و مبانی ما در اقتصاد ، سیاست و فرهنگی مبانی دیگری شد و به سنت های الهی توجه نکردیم. 
وی تصریح کرد:در جامعه ای که ربا و ریا بود جامعه به موفقیت نمی رسد.  اساس انقلاب اسلامی مردم است و مردم را از صحنه اقتصاد و فرهنگ دور کردیم. و مدافعان حرم که با زبان و فرهنگ مختلف زیر بیرق قرآن قرار گرفتند و همه آنها مردم هستند. شهید همدانی به تعبیر حاج قاسم شلوغ نبودند و از نزدیک در عملیات والفجر سه او را دیدم و روحیه صبر و متانت از شهید همدانی را در عملیات کربلا ۵ دیدم. 

قالیباف تاکید کرد: مدافعان حرم یعنی مردم داری و این مردم داری و اعتماد به جوان در اقتصاد، دانش بنیان و سایر حوزه ها است.  ما باید از الگو مدافعان حرم دفاع کنیم و علت ضعف در اداره کشور این است که از باورهایی که با ان انقلاب کردیم در اداره کشور استفاده نمیکنیم. سیستم بوروکراسی که در کشور وجود دارد اجازه چنین تحولی را نمی دهد.از خود سوال کنیم از عزل بنی صدر تا شکست حصر آبادان حدود ۴٠ روز گذشت و از لحاظ تجهیزات اتفاقی نیوفتاد و باورها درست شد.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز اگر این باورها در اقتصاد باشد و ما محرومین را در اولویت قرار دهیم و در حوزه مدیریت شایسته سالاری اساس کار ما شد و نه باند بازی ، اگر اصلاح شود اداره کشور نیز افتخار آمیز می شود و ما در حوزه اقتصادی مشکل ما پول نیست بلکه باورهای غلط و مدیران ناکارآمد است و باید برای حل این موضوعات وقت و انرژی بگذاریم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما