ورزشی
خبر ورزشی
۱۴۰۱/۰۹/۰۱ ۰۰:۰۶:۱۱
کاش پول کی‌روش را به انگلیس می‌دادید شیش‌تایی مان نکنند!
کاش پول کی‌روش را به انگلیس می‌دادید شیش‌تایی مان نکنند!
حسن روشن، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین، در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره نتیجه ضعیف تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل انگلیس اظهار داشت: باید بابت این نتیجه درخشان به آقای مهدی تاج و نبی مشاورش تبریک بگوییم که با این انتخابشان می‌خواستند تیم ملی کمتر بخورد تا مردم را خوشحال کنند که دستتان درد نکند مردم را خوشحال کردند.
خبر ورزشی

وی که از مخالفان سرسخت آمدن کی روش و خروج اسکوچیچ از کادرفنی تیم ملی بود، درباره این دیدار و سیستم تیم ملی تصریح کرد: واقعا باعث تاسف است! این چه ترکیبی بود؟ من وقتی دیدم ترکیب تیم ملی با سیستم ۱-۴-۵ چیده شده مطمئن شدم که ما حتماً می‌بازیم. من در صحبت‌های قبل از بازی گفته بودم باید با دو فوروارد بازی کنیم تا بتوانیم انگلیس را در زمین خودش نگه داریم. طبیعی بود که با این شرایط وضعیت به این شکل شود.
روشن با اشاره به تعویض‌های هجومی کی‌روش گفت: یک فوتبالیست در سالهای گذشته داشتیم بنام میثاقی که وقتی تیم چهار یا پنج گل عقب می‌افتاد تازه بچه‌های تیمش را تشویق می‌کرد تا بروند گل بزنند! کی روش هم میثاقی شده بود! چرا وقتی چهار، پنج گل از تیم انگلیس عقب افتادیم تازه به فکر آوردن سردار آزمون افتاد؟ اگر آزمون از اول در زمین بود و با دو مهاجم بازی می‌کردیم انگلیس آنقدر روی تیم ما فشار نمی‌آورد.
گلزن ایران در جام جهانی آرژانتین گفت: وقتی آب سر بالا میرود یک عده برای خودشان معرکه می‌گیرند. من نمی‌دانم این آقای تاج چقدر فوتبال میفهمد اما با این انتخابی که داشت بهتر است به جای دخالت در فوتبال برود برج سازی اش را بکند. آخر این بازی بود که تیم ایران کرد!!
پیشکسوت فوتبال کشورمان یادآور شد: ای کاش پولی که مهدی تاج به کی‌روش داد را به انگلیسی‌ها می‌داد تا لااقل به ما کمتر گل بزنند. چون اتفاقاً انگلیس‌ها اهل بخیه و حساب و کتاب هستند و این کار را حتماً قبول می‌کردند.
روشن درباره عملکرد بازیکنان تیم ملی خاطر نشان کرد: بچه‌های ما بد نبودند! آنها خودشان بودند اما با این نتیجه همه کاسه کوزه‌ها بر سر بازیکنان می‌شکند. چون تیم تاکتیک درستی نداشت. وقتی با سیستم کاملا دفاعی جلوی انگلیس به میدان برویم همین میشود.
فوتبالیست قدیمی‌کشورمان در پایان گفت: بازیکنان تیم ایران هیچکدامشان کم کاری نکردند، زورشان برای این بازی هم اینقدر بود. روش بازی مان غلط بود اما در نهایت تنها کسانی که ضرر می‌کنند خود بازیکنان هستند چون وقتی به ایران برگردند به شدت تحت فشار خواهند بود، در حالی که فشار اصلی باید روی تاج و کی‌روش باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما