سیاسی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۱۲:۲۳:۱۸
اظهارات نماینده مجلس دهم درباره جذب نمایندگان در وزارت نفت: زنگنه گفت هیئت رئیسه به او لیست داده است
اظهارات نماینده مجلس دهم درباره جذب نمایندگان در وزارت نفت: زنگنه گفت هیئت رئیسه به او لیست داده است
نماینده دوره دهم مجلس درباره رخدادهای مربوط به جذب تعدادی از نمایندگان ادوار پارلمان در وزارت نفت توضیح داد.
باشگاه خبرنگاران جوان


هدایت الله خادمی نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار غیر رسمی اسامی نمایندگان ادوار مجلس در وزارت نفت گفت: زمان بررسی رأی اعتماد زنگنه در دوره دهم، نطقی داشتم و بیان کردم این وزیر نفت پیشنهادی نمایندگان را یا استخدام می‌کند یا اگر در اداره کشاورزی هستند، به صنعت نفت انتقال می‌دهد که نتیجه‌اش، ایجاد یک رانت دو طرفه خواهد بود.

وی ادامه داد: با ایجاد چنین رانتی، نمایندگان نظارتی بر وزیر نخواهند داشت و در حقیقت نماینده مجلس، وکیل‌الدوله می‌شود و کاری نمی‌تواند انجام دهد. در نشست رأی اعتماد زنگنه به سران سه قوه گفتم نگذارید این رانت دو طرفه به وجود بیاید و بیشتر نمایندگان از گرایش‌های مختلف سیاسی فریاد زدند و مخالفتشان را با گفته‌هایم ابراز کردند. حتی نطقم برای لحظاتی قطع شد. لاریجانی هم که ریاست مجلس را بر عهده داشت، بیان کرد چنین اظهاراتی درست نیست.

نماینده دوره دهم مجلس افزود: خوشبختانه پس از نطقم، زنگنه فرصت اظهار نظر و پاسخگویی داشت. او اظهاراتم را تأیید کرد و گفت صادقانه برخی نمایندگان را استخدام کرده و ادامه داد که خودِ هیئت رئیسه به من لیست می‌دهد تا استخدام کنم. چه کار کنم؟ اگر این نمایندگان را استخدام نکنیم، مسئله به وجود می‌آید.

خادمی تصریح کرد: در جریان اظهار نظر زنگنه پشت تریبون، لیست نمایندگان جذب شده در وزارت نفت همراهم بود و آن را همان زمان مقابل لاریجانی در جایگاه هیئت رئیسه قرار دادم. لاریجانی هم از آنجا که مدتی پیش از آن زمان، حواشی ناشی از حضور موگرینی در مجلس و عکس گرفتن نمایندگان پیش آمده بود، گفت دردسر ایجاد نشود و... . من هم به او گفتم مجلس مهد کودک شده است؟

وی اظهار کرد: یکی از نمایندگان همزمان با ارائه دادن لیست مذکور به لاریجانی در جایگاه هیئت رئیسه حضور داشت و به من گفت بدبختش کرده‌ام. چراکه شرایط جذبش در وزارت نفت فراهم شده بود اما موقع نطقم، زنگنه به او گفته بود استخدامش نمی‌کند! من هم به آن نماینده بیان کردم برایش کاری می‌کنم.

نماینده دوره دهم مجلس اضافه کرد: زمانی که موضوع جذب برخی نمایندگان در وزارت نفت را بیان کردیم، کسی از ما حمایت نکرد و رسانه‌های مختلف علیه ما خبر تولید کردند. برخی آقایانی که درباره جذب در وزارت نفت صحبت می‌کنند، همان زمان اظهار نظر ما در هیئت رئیسه حضور داشتند. بعداً نمایندگان مختلف که بیشتر اصلاح طلبان بودند بیان می‌کردند زنگنه را رها کنم و درباره‌اش صحبتی نکنم. متأسفانه سیاست‌مداران همیشه پشت کسانی که بر سر کار هستند، می‌ایستند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما