بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۳/۲۰ ۱۲:۴۰:۵۶
مکرون: فرانسه به تامین نیازهای اوکراین ادامه خواهد داد
مکرون: فرانسه به تامین نیازهای اوکراین ادامه خواهد داد
رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی اعلام کرد که پاریس به تامین نیازهای کی‌یف ادامه خواهد داد.
ایرنا


به گزارش سی ان ان، دولت فرانسه پنجشنبه شب در بیانیه‌ای گفت: ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین و امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه در تماسی درباره حمایت‌های بشردوستانه و کمک‌های نظامی گفت‌وگو کردند. 

بر اساس این بیانیه، رئیس جمهور فرانسه در گفت وگو با همتای اوکراینی خود اعلام کرد که کشورش برای پاسخگویی به نیازهای اوکراین از جمله ارائه تسلیحات سنگین آماده است. 

مکرون همچنین با زلنسکی در مورد نیازهای اوکراین به" تجهیزات نظامی، حمایت سیاسی، مالی و کمک‌های بشردوستانه" گفت‌وگو کرد. 

در این بیانیه آمده است که رهبران دو کشور موافقت کردند که تماس با یکدیگر را به ویژه "با توجه به تصمیم کمیسیون اروپا برای ارائه درخواست عضویت اوکراین دراتحادیه اروپا" حفظ کنند. 

به گزارش ایرنا، فرانسه ماه گذشته از تحویل موشک میان برد و قابل حمل ضد تانک "میلان" به اوکراین خبر داده بود. تحویل توپخانه‌های «هویتزر» خودکششی ۱۵۵ میلیمتری سزار نیز در فهرستی که مکرون اعلام کرد. 

کاترین کولونا وزیر امورخارجه فرانسه ماه گذشته و حین بازدید از شهر بوچا در اوکراین اعلام کرد که پاریس به همراه دوستان و متحدانش در کنار اوکراین است و هر کاری ممکنی را  برای بازگرداندن صلح به این کشور انجام خواهد داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد و بیشتر در قالب اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی و سیاسی و ارسال محموله سلاح‌های سبک و سنگین به طرف‌های درگیر جنگ ادامه می‌یابد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما