بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۰۸:۵۰:۴۰
بلينکن: نمي‌دانيم در حمله پهپادي کابل عنصر داعش را کشتيم يا يک نيروي امدادي
بلينکن: نمي‌دانيم در حمله پهپادي کابل عنصر داعش را کشتيم يا يک نيروي امدادي
وزير خارجه آمريکا شامگاه سه‌شنبه در جلسه استماع کنگره گفت که نميداند که در حمله پهپادي چند روز پيش آمريکا در کابل عنصر داعش کشته شده است يا يک نيروي امدادي.
فارس

«آنتوني بلينکن» وزير امور خارجه آمريکا روز سه‌شنبه اعتراف کرده که وي نميداند آيا در حمله پهپادي چند روز پيش آمريکا در  کابل يک عنصر گروه داعش يا يک نيروي امدادي کشته شده است.

«رند پال» در جلسه استماع کنگره درباره تحولات افغانستان از بلينکن پرسيد که فردي که دولت بايدن با پهپاد وي را هدف قرار داده يک نيروي امدادي يا يک عنصر داعش بوده، که وزير خارجه آمريکا جواب داد: «دولت حتما اين حمله را مورد بازبيني قرار خواهد داد و مطمئن هستم ارزيابي کاملي حاصل خواهد شد».

پال در ادامه از بلينکن پرسيد: «بنابراين شما نمي‌دانيد که يک نيروي امدادي را کشته‌ايد يا يک عنصر داعش» که وزير خارجه آمريکا نيز در جواب گفت: «من نمي‌دانم چون ما در حال بازبيني اين موضوع هستيم».

طبق يافته‌هاي تازه منتشر شده از تحقيقات رسانه‌اي، احتمالاً ايالات متحده در آخرين حمله پهپادي خود در نزديکي فرودگاه «کابل» در آستانه خروج کامل نيروهاي خارجي از افغانستان، يک خودروي متعلق به «داعش-خراسان» را هدف قرار نداده بلکه خودروي يک امدادگر را هدف گرفته و او را به همراه کودکانش کشته است.

مصاحبه‌ها و کليپ‌هاي ويدئويي جمع‌آوري شده نيويورک‌تايمز نشان مي‌دهد که حمله پهپاد ريپر آمريکا به يک سدان سفيدرنگ در ۲۹ آگوست (هفتم شهريور ماه) که ارتش آمريکا مدعي بود حامل مواد منفجره است و يک تهديد قريب‌الوقوع براي فرودگاه «کابل» محسوب مي‌شد، منجر به کشته شدن امدادگري شد که هيچ‌گونه وابستگي و ارتباطي با داعش که مسئوليت حمله‌ به اطراف فرودگاه کابل را برعهده گرفت و در آن ۱۳ نظامي آمريکايي نيز کشته شدند، نداشت.

تصاوير ويدئويي نشان مي‌دهد که راننده خودروي مذکور بطري‌هاي پلاستيکي را که با يک شلنگ آب پر کرده بود، در صندوق عقب خودروي خود قرار داده بود.

طبق گزارش نيويورک‌تايمز، راننده خودروي مذکور، «زمري احمدي» نام داشت که به عنوان يک مهندس برق براي شرکت امدادي آمريکايي «تغذيه و آموزش بين‌المللي»  مستقر در کاليفرنياي آمريکا فعاليت مي‌کرد. و مدير شرکت مذکور در خصوص کشته شدن وي تصريح کرد: «ما هيچ ارتباطي با داعش يا تروريسم نداريم».

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما