ورزشی
ایران ورزشی
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۰۷:۲۰:۰۸
کی‌روش در یک‌قدمی نیمکت تیم‌ملی!
کی‌روش در یک‌قدمی نیمکت تیم‌ملی!
ایران ورزشی

بعد از تایید خبر تماس ویدیویی مهدی تاج با کی‌روش و توافق با او برای بازگشت به نیمکت تیم‌ملی، امروز قرار است هیات‌رییسه درباره این موضوع به بحث و مشورت بنشینند و سرنوشت نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران را بعد از ماه‌ها افت و خیز مشخص کنند! هرچند که یک ماه پیش هم اعضای هیأت رئیسه با همین هدف دور هم جمع شدند و با تثبیت جایگاه اسکوچیچ سعی در پایان بلاتکلیفی‌ها داشتند اما حالا با انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال این جلسه جنبه رسمی‌تری پیدا کرده است.
اولین جلسه رسمی هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال امروز (سه‎‌شنبه) برگزار می‌شود. دستور جلسه اعلام نشده اما ناگفته پیداست که در شرایط فعلی، موضوعی مهم‌تر از اعلام موضع و تعیین تکلیف برای نیمکت تیم ملی فوتبال مورد بحث نیست و بدون شک این موضوع در جلسه امروز هیأت رئیسه به رأی‌گیری و بحث گذاشته خواهد شد.
بدون هیچ دردسری می‌توان تعداد آرای موافق کی‌روش در هیأت رئیسه 11 نفره را هم حدس زد. مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده، محمدرضا ساکت و احمدرضا براتی از موافقان قطعی بازگشت کی‌روش به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران هستند. نام طهمورث حیدری را هم باید در میان موافقان تاج نوشت و رأی موافقش را برای همراهی با او در آوردن کی‌روش ثبت کرد.
خداداد افشاریان، گرچه پیش از این از دراگان اسکوچیچ حمایت می‌کرد اما در مصاحبه‌ای که بعد از انتخاب تاج داشته، گفته که: «در جلسه ماه گذشته هیأت رئیسه تصمیم به حفظ اسکوچیچ گرفته است اما آقای تاج نظرشان را در این خصوص خواهد داد و درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.» و این یعنی احتمال چرخش او هم وجود دارد.
شاید بهتر است این‌طور بگوییم که تنها مخالفان جدی بازگشت کی‌روش در حال حاضر که حداقل در مصاحبه‌های خود این را اعلام کرده‌اند، میرشاد ماجدی، احسان اصولی و بهرام رضاییان هستند. جز این سه نفر، باقی اعضای هیأت رئیسه می‌توانند با تاج و نواب رئیسش برای بازگشت کی‌روش همراه شوند.
درست است که بعد از انتشار اخباری مبنی بر تماس ویدیویی تاج با کی‌روش و توافق 900 هزار دلاری با این سرمربی، مهدی محمدنبی در مصاحبه خود تأکید کرد که قرار نیست درباره سرمربی تیم ملی انفرادی تصمیمی گرفته شود و به طور قطعی این موضوع در جلسه هیأت رئیسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت اما مهدی تاج پیش از برگزاری این جلسه موافقانش را شناخته و آنها را با خود همراه کرده است.
هرچند که جلسه امروز بدون تنش و بحث بین موافقان و مخالفان بازگشت کی‌روش و برکناری اسکوچیچ نیست اما اگر کار به رأی‌گیری کشیده شود، مخالفان کی‌روش از پیش شکست خورده‌اند. مگر اینکه طی جلسه‌‎، این اقلیت مخالف بتوانند تاج و همراهانش را به حفظ اسکوچیچ متقاعد کنند و رأی آنها را به سود خود برگردانند که این موضوع هم بسیار بعید به نظر می‌رسد.
این یک واقعیت است که حتی جدی‌ترین مخالفان تاج هم وقتی موضوع بازگرداندن کی‌روش و برکناری اسکوچیچ مطرح شده است، با او همراه شده‌اند. حتی روزنامه کیهان در آخرین مقاله‌‌ای که درباره فدراسیون فوتبال و تاج منتشر کرده است در میان همه هجمه‌هایی که مجلس و صداوسیما نسبت به مهدی تاج دارند از او خواسته است که با فساد و باندبازی که اشاره به حضور اسکوچیچ در تیم ملی دارد، مبارزه کند! بنابراین تاج برای فرار از هجمه انتقادها و جبران فاجعه ویلموتس هم که شده از هیچ تلاشی برای بازگرداندن کی‌روش دریغ نخواهد کرد.
حتی با‌وجود اینکه مخالفان بازگشت کی‌روش در بدنه وزارت ورزش کم نیستند و شاید تنها موانع جدی بر سر راه تاج در مسیر تحقق این مأموریت ویژه به حساب بیایند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما