ورزشی
چرخان
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۱۴:۰۱:۵۳
«بی‌ام‌و» اسپانسر جدید تیم رئال مادرید شد
«بی‌ام‌و» اسپانسر جدید تیم رئال مادرید شد
چرخان

آئودی از سال 2003 اسپانسر تیم فوتبال رئال مادرید بوده است اما با پایان قرارداد این شرکت در تاریخ 30 ژوئن برابر با 8 مرداد، ارباب حلقه‌ها دیگر تیم سفیدپوشان را همراهی نخواهد کرد. هرچند در پایان سال گذشته برای تمدید این قرارداد جلساتی برگزار شد اما توافقی را به دنبال نداشت و قرارداد بین آئودی و رئال مادرید تا چند روز دیگر منقضی خواهد شد؛ اما بااین‌وجود، تیم اسپانیایی بدون اسپانسر نخواهد ماند زیرا این باشگاه قبلاً جایگزینی برای آئودی پیدا کرده و با ب‌ام‌و به توافق رسیده است.

توافق بین ب‌ام‌و و رئال مادرید رسماً از طریق حساب توئیتر خودروساز آلمانی اعلام شده است و این شرکت به‌عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی تیم اسپانیایی مسئولیت تأمین خودرو برای بازیکنان اصلی تیم را بر عهده خواهد گرفت. همکاری بین ب‌ام‌و و رئال مادرید اما فراتر از یک حمایت مالی ساده بوده و دو طرف در جهت توسعه نوآوری‌هایی در زمینه‌های مختلف باهم همکاری خواهند کرد. از سال گذشته، ب‌ام‌و تصمیم گرفت وارد دنیای فوتبال شود و در اولین گام قرارداد طولانی‌مدتی با آث میلان منعقد کرد. حال کمی بیش از یک سال پس از آن قرارداد، خودروساز آلمانی با توافق با رئال مادرید، یک گام دیگر به سمت جلو در دنیای فوتبال برداشته است.

در ویدئویی که ب‌ام‌و به مناسبت اعلام رسمی توافق با رئال مادرید منتشر کرده است، فقط مدل‌های الکتریکی i4، iX و i7 دیده می‌شوند اما بازیکنان رئال مادرید می‌توانند هرکدام از محصولات این شرکت آلمانی را که دوست دارند انتخاب کنند. ب‌ام‌و که مقر اصلی آن در مونیخ آلمان واقع است، سال گذشته پرفروش‌ترین خودروساز لوکس دنیا لقب گرفت و در آمار فروش آئودی و مرسدس بنز را پشت سر گذاشت. این شرکت چند سال پیش با باشگاه بایرن‌مونیخ هم برای اسپانسری مذاکره کرد اما این تیم المانی نهایتاً تصمیم گرفت قرارداد خود را چهار سال دیگر یعنی تا سال 2029 با آئودی تمدید کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما