فرهنگی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۱۸:۲۵:۵۱
صداوسیما درباره درآمدهایش شفافیت سازی کند
صداوسیما درباره درآمدهایش شفافیت سازی کند
دبیر شورای نظارت بر صداوسیما بر لزوم شفافیت مالی درآمدهای رسانه ملی تاکید کرد.
تسنیم

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی درباره موضوع حامیان مالی و آگهی‌های بازرگانی گفت: «این که پیام‌های بازرگانی بیش از اندازه پخش می‌شود، الزاماً نکته جالبی نیست، به‌ویژه با این شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد. با این حال ، تلاش‌مان بر این است که سهم بازرگانی از کل بودجه سازمان صداوسیما و درصد آن زیاد نشود چرا که بر مخاطب اثر می‌گذارد و مجبور می‌شویم حجم آنتن بیشتری واگذار کنیم. حرف ما با دولت این است که سهم بودجه عمومی و منابع عمومی را بالاتر ببرد و از آن طرف سهم بازرگانی را پایین‌تر بیاورد. آن موقع شورای نظارت بر صداوسیما به سازمان می‌گوید که این‌همه آگهی پخش نکند و به‌دنبال مشارکت بین‌برنامه‌ای نباشد.» 
وی خاطرنشان کرد: «آن چه الآن ملاک ما قرار گرفته، این است که صداوسیما به‌سمت کیفی‌سازی برود، ارتقای شاخص‌های کیفی، یعنی حداقل شاخص‌های کیفی برنامه‌سازی‌اش ارتقا یابد و از آن طرف رقبایش هم حضور دارند، خواه‌ناخواه برنامه‌های تلویزیون در یک فضای رقابتی به این سمت و سو خواهد رفت که شاخص‌های کیفی‌اش را ارتقا بدهد.»
دبیر شورای نظارت بر صداوسیما تأکید کرد: «راجع به حامیان مالی معتقدم این شفافیت مالی در درآمدهای سازمان صداوسیما هم باید وجود داشته باشد. شائبه های بسیاری درباره قراردادهای صاحبان تبلیغات، برنامه‌های اسپانسری و مشارکتی مطرح می‌شود که در این راستا نیازمند شفافیتی مبتنی بر اخلاق تبلیغاتی در صداوسیما هستیم. گزارش‌هایی در حوزه تبلیغات است که این گزارش‌ها را از صداوسیما خواستیم حتماً منعکس بشود و باز هم پیگیریم.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما