بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۱۷:۲۲:۱۰
وزارت خارجه فلسطین یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد
وزارت خارجه فلسطین یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را محکوم کرد
وزارت امور خارجه فلسطین ضمن محکوم کردن یورش نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی تاکید کرد: بیرون راندن نمازگزاران از این مکان مقدس در فاصله بین نمازهای یومیه، درواقع گام نخست برنامه ریزی برای تقسیم آن است.
ایرنا

 

به گزارش المیادین، وزارت امور خارجه و مهاجرین فلسطین یورش طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن یورش صبح امروز نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و شلیک گلوله و گاز اشک آور به نمازگزاران بیان کرد: ما این اقدام را که منجر به زخمی شدن تعداد زیادی از نمازگزاران شد، محکوم می کنیم.
دربیانیه وزارت امور خارجه فلسطین حال تعدادی از زخمی های این حمله خطرناک گزارش و تاکید شده نیروهای رژیم صهیونیستی مانع حضور نیروهای امدادی  هلال احمر فلسطین و نیز نمازگزاران در مسجد الاقصی شدند.
در ادامه این بیانیه آمده است: براین باوریم که وضعیت کنونی همان وضعیت مدنظر رژیم صهیونیستی برای تقسیم  زمان بندی حضور مسلمانان در مسجدالاقصی است  که با عنوان موقت اعمال شده بود ولی ظاهرا درصدد دائمی کردن این برنامه تحمیلی و دادن اولویت دائمی به یهودیان برای حضور دراین مکان مقدس اسلامی است.
این گام اول در رویکرد این رژیم برای تحمیل این برنامه زمان بندی و عادی جلوه دادن حضوردائمی یهودیان دراین مکان و بیرون راندن مسلمانان از آن است .
در ساعتهای اولیه بامداد امروز،جمعه و همزمان با روز جهانی قدس ،  نیروهای اشغالگرقدس با یورش یه  مسجد الاقصی ، هزاران نمازگزار حاضر دراین مسجد را با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی از آنجا راندند و از حضور نیروهای مداوای برای مداوای مجروحان نیز جلوگیری کردند.
نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی صبح امروز - جمعه - با یورش به حیاط و صحن های مسجد الاقصی به جوانان فلسطینی حمله کردند و شماری از آنان را مجروح کردند.
برخی منابع خبر دادند که در درگیری های صبح امروز، نظامیان صهیونیست علاوه بر شلیک گلوله، گاز اشک آور نیز به سمت نمازگزاران فلسطینی پرتاب کرده اند.
بر اساس گزارش ها، نظامیان صهیونیست با بستن مسیرها، از انتقال زخمی ها با آمبولانس به مراکز درمانی جلوگیری کردند.
شبکه الجزیره هم از وقوع درگیری در حیاط مسجد الاقصی بین فلسطینی ها و نیروهای اشغالگر اسرائیلی خبر داد و اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی به سوی جوانان فلسطینی در صحن مسجد الاقصی گاز اشک آور و گلوله های لاستیکی شلیک کردند.
چهارشنبه گذشته نظامیان رژیم صهیونیستی با افزایش تدابیر امنیتی، تقویت نیرو و تجهیزات خود، حدود ۳۰۰۰ نیروی جدید را در مجاورت مسجد الاقصی و شهر قدیمی بیت المقدس اشغالی مستقر کردند.
با وجود این محدودیت ها، اداره اوقاف اسلامی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که تعداد نمازگزارانی که در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان به صحن های الاقصی آمدند به ۲۵۰ هزار نفر رسید.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما