اقتصادی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۸/۲۱ ۱۴:۰۴:۲۰
بازدید سرزده وزیر نفت از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران
بازدید سرزده وزیر نفت از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران
وزیر نفت امروز (جمعه) به منظور بررسی آخرین وضعیت تامین گاز هم‌زمان با کاهش محسوس دمای هوا در سراسر کشور به‌ صورت سرزده از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران بازدید کرد.
ایرنا

سیدجواد اوجی در این بازدید که مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران وی را همراهی می کرد، با توجه به سرمای هوا و افزایش مصرف گاز در کشور، از آمادگی شرکت ملی گاز برای تامین گاز مصرفی منازل مسکونی، ادارات و صنایع خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه پیش بینی‌های سازمان هواشناسی کشور، حاکی از کاهش مجدد دما در کشور است، قطعا میزان مصرف خانگی افزایش خواهد یافت.

وزیر نفت، از مصرف کنندگان بخش خانگی تقاضا کرد تا برای مواجه نشدن با قطعی گاز، در مصرف خود صرفه جویی و دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۱۹ درجه سانتیگراد تنظیم کنند تا دیگر هموطنان بتوانند از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

وی میزان مصرف گاز روزانه را امروز ۴۹۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: مصرف گاز سال گذشته در چنین روزی حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب بود که نشان می‌دهد با توجه به اینکه تولید گاز در کشور علت نبود سرمایه گذاری در سال‌های اخیر، توسعه نیافته، اما مصرف گاز در کشور و به ویژه در بخش خانگی رشد زیادی کرده است.

اوجی با اشاره به برنامه‌های وزارت نفت برای توسعه ظرفیت‌های میادین گازی کشور نیز گفت: اجرای این طرح‌ها و به مدار تولید رسیدن این میادین، دو تا سه سال زمان می برد بنابراین باید مردم صرفه جویی در مصرف و استفاده بهینه را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر نفت با بیان اینکه ۵۰ درصد گاز کشور را ۲۵ درصد مشترکان استفاده می‌کنند و وزارت نفت برنامه‌ای برای افزایش گاز بها ندارد گفت: بر اساس مصوبه اخیر دولت، مشترکان پرمصرف بخش خانگی جریمه‌های سنگینی خواهند شد بنابراین از این مشترکان تقاضا داریم مصرف خود را متعادل کنند تا مشمول جریمه نشوند و در صورت جریمه، از خادمان خود در وزارت نفت گلایه نداشته باشند.

به گزارش ایرنا،‌ «جواد اوجی» امروز (جمعه) با هدف بررسی تازه‌ترین اقدام‌ها برای رفع کامل اختلال سامانه هوشمند سوخت و بررسی آمادگی شرکت ملی گاز ایران برای تامین سوخت زمستانی به برج گاز و مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران رفت.

وزیر نفت جمعه هفتم آبان‌ماه نیز به منظور بررسی تازه‌ترین اقدام‌ها برای رفع کامل اختلال سامانه هوشمند سوخت، با حضور در ستاد مدیریت بحران شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در جریان آخرین اقدام‌ها از راه‌اندازی سامانه هوشمند سوخت قرار گرفت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما