اجتماعی
ایرنا
۱۴۰۱/۰۵/۱۱ ۱۷:۲۰:۲۱
هواشناسی مازندران نسبت به احتمال وقوع سیلاب های محلی هشدار داد
هواشناسی مازندران نسبت به احتمال وقوع سیلاب های محلی هشدار داد
هواشناسی مازندران نسبت به احتمال جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب های محلی از بعداز ظهر امروز سه شنبه تا عصر فردا چهارشنبه در مناطق مختلف این استان هشدار داد.
ایرنا

هواشناسی مازندران روز سه شنبه با صدور هشدار سطح زرد، پیش بینی کرد که با عبور متناوب امواج از تراز میانی جو، آسمان استان در طی این مدت علاوه بر رگبار باران، با رعد و برق و وزش باد نیز همراه است.

هواشناسی مازندران پیش بینی کرد که طی امروز و فردا، همزمان با بارش رگباری باران، احتمال جاری شدن روان آب، وقوع سیلاب محلی در مسیل ها و رو خانه های فصلی، ریزش سنگ، رانش زمین و اختلال در تردد محورهای کوهستانی دور از انتظار نیست.

هواشناسی منطقه اثر فعالیت این سامانه جدید را در آلاشت، بلده، رینه، سیاه بیشه، کجور، کیاسر، کلاردشت و در ارتفاعات شهرستان های بهشهر، سوادکوه، تنکالن، چالوس، رامسر، عباس آباد، آمل، نکا، نور و نوشهر اعلام کرد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه علاوه بر توصیه به شهروندان مبنی بر اتراق نکردن در کنار رودخانه ها و مسیل ها، از کوهنوردان نیز خواست از صعود به ارتفاعات در طی این مدت خودداری کنند. 

هواشناسی شرایط جوی مازندران براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی را طی امروز و فردا، صاف تا نیمه ابری و در بعدازظهر و شب با افزایش ابر و در مناطق غربی و ارتفاعات استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۰ تا ۳۴  و در ارتفاعات نیز بین ۲۳ تا ۲۹ درجه سلسیوس پیش بینی کرد. 

طبق پیش بینی هواشناسی، آسمان مازندران در روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری و از بعدازظهر در ارتفاعات با رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده باران همراه است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۰ تا ۳۴ و  در ارتفاعات نیز بین ۲۳ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است. 

هواشناسی شرایط جوی مازندران در آخرین روز هفته جمعه را نیز صاف تا نیمه ابری و از شب با افزایش ابر در غرب استان با احتمال رگبار پراکنده باران و وزش باد با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۰ تا ۳۴ و در ارتفاعات نیز بین ۲۱ تا ۲۷ تا درجه سلسیوس پیش بینی کرد. 

آسمان مازندران از روز شنبه تا دوشنبه هفته آینده نیز نیمه ابری در بعضی ساعات ابری و در ارتفاعات مه‌آلود، همراه با کاهش نسبی دما با رگبار متناوب باران، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش بینی شده است. دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۰ و در ارتفاعات نیز بین ۱۷ تا ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر پیش بینی شده است.

داده های آماری از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که بندرامیرآباد بهشهر با ثبت دمای ۳۴.۶ و آلاشت با  ۲۴.۲ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرمترین ساعت به ۳۴ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته یک درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا با موج کوتاه پیش بینی شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما