اجتماعی
صداوسیما
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۱۱:۴۵:۴۱
جدیدترین آمار ابتلا و فوت بر اثر کرونا در جهان
جدیدترین آمار ابتلا و فوت بر اثر کرونا در جهان
صداوسیما

 طبق جدیدترین آمار ثبت شده از میزان آلودگی به ویروس کرونا و شمار تلفات بیماری کووید-۱۹ در جهان، تا به امروز ۶۱۱ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۵۵۶ نفر به این بیماری مبتلا شده و ۶ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۲۷۶ نفر جان خود را از دست داده اند. 

در میان کشور‌های جهان آمریکا کلا ۹۶ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۳۷۸ مورد ابتلا به کرونا ۱ میلیون و ۷۴ هزار و ۱۷۱ مورد مرگ بر اثر آن را ثبت کرده است. روز گذشته بیش از ۵۰ هزار ۴۰۳ مورد جدید به شمار بیماران و ۳۵۳ مورد مرگ به تلفات کرونا در آمریکا اضافه شد.

در هند دیروز حداقل ۴۰ هزار و ۸۴ مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شد و مورد جدید مرگ گزارش نشد و تعداد کل تلفات کرونا ۵۲۸ هزار و ۵۷ مورد ثبت شده است.
در برزیل روز گذشته ۶ هزار و ۹۳۴ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۳۹ مورد مرگ ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا به ۶۸۴ هزار و ۶۸۵ نفر رسیده است.
در روسیه روز گذشته ۴۷ هزار و ۹۵۸ مورد ابتلای جدید و ۹۴ مورد مرگ براثر کرونا ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا به ۳۸۴ هزار و ۹۷۶ مورد رسید.
در انگلیس روز گذشته موارد جدید ابتلا و مرگ ثبت نشده و تعداد کل تلفات کرونا ۱۸۸ هزار و ۲۴۲ مورد اعلام شده است.
در فرانسه دیروز ۲۰ هزار و ۱۴۲ مورد ابتلای جدید به کرونا ثبت شد ۴۶ مورد مرگ ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا ۱۵۴ هزار و ۳۷۹ مورد اعلام شده است.
در ایتالیا دیروز ۱۷ هزار و ۵۷۰ مورد ابتلای جدید به کرونا و ۵۷ مورد مرگ ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا به ۱۷۶ هزار و ۹ مورد رسید.
در آلمان روز گذشته ۴۲ هزار و ۵۷ مورد جدید ابتلا و ۱۱۷ مورد جدید مرگ ثبت شد و تعداد کل تلفات کرونا ۱۴۸ هزار و ۹۸ مورد اعلام شده است.
در کره جنوبی دیروز ۸۵ هزار و ۴۸۴ مورد ابتلای جدید به کرونا و ۵۶ مورد مرگ ثبت شد و آمار کل تلفات کرونا به ۲۷ هزار و ۲۴۹ مورد رسید.
در استرالیا روز گذشته حداقل ۹ هزار و ۹۶۰ مورد جدید ابتلا به کرونا و ۶۲ مورد مرگ به ثبت رسید و آمار کل تلفات کرونا ۱۴ هزار و ۲۱۴ مورد اعلام شده است.
در ترکیه تا روز گذشته آمار کل تلفات کرونا ۱۰۰ هزار و ۸۴۰ مورد اعلام شد و آمار روزانه جدید ارائه نشده است.
همچنین تا کنون بیش از ۵.۳۵ میلیارد نفر در جهان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که تقریبا معادل ۶۹.۷ درصد جمعیت جهان است. با اینحال شکاف وسیعی میان برنامه‌های واکسیناسیون در کشور‌ها و مناطق مختلف جهان وجود دارد.
در حالیکه ۸۱ درصد جمعیت کشور‌های با درآمد بالا و متوسط بالا حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند، این رقم در کشور‌های کم درآمد فقط ۲۱ درصد بوده است.
در میان قاره‌های جهان آفریقا پایین‌ترین نرخ واکسیناسیون را داشته و فقط ۲۸ درصد جمعیت آن حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده اند.
این رقم در آمریکا و کانادا در مجموع ۸۰ درصد، در آسیا- پاسیفیک ۸۰ درصد، در آمریکای لاتین ۸۱ درصد، در اروپا ۶۹ درصد و در خاورمیانه ۵۸ درصد بوده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما