بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۷/۰۴ ۱۲:۴۹:۰۸
رهبر حزب راست‌گرا در انتخابات ایتالیا اعلام پیروزی کرد
رهبر حزب راست‌گرا در انتخابات ایتالیا اعلام پیروزی کرد
با انتشار نتایج اولیه انتخابات ایتالیا رهبر حزب راست‌گرای این کشور در اولین سخنرانی بعد از انتخابات اعلام پیروزی کرد.
فارس

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، ملونی روز دوشنبه در اولین سخنرانی بعد از انتخابات گفت، مردم ایتالیا این «پیام بسیار روشن» را مخابره کردند که خواستار «دولت راست-میانه به رهبری برادران ایتالیا هستند».

او در ادامه گفت:‌ «اکنون زمان مسئولیت فرا رسیده است. زمان آن رسیده که اگر خواهانش باشید، بخشی از تاریخ شوید و باید این را بفهمید که چه مسئولیت سختی در قبال میلیون‌ها نفر داریم زیرا ایتالیایی‌ها ما را انتخاب کرده‌اند و قرار نیست به آن‌ها خیانت کنیم».

آناتولی نوشت با اینکه شمارش آرای انتخاباتی به طور کامل تمام نشده، طبق نتایج اولیه، حزب برادران ایتالیا به رهبری ملونی موفق به کسب ۲۶.۳۹ درصد آرا شده است.

حزب ملونی در کنار حزب «لیگا» به رهبری «متیو سالوینی» معاون نخست‌وزیر سابق ایتالیا و حزب «فورزا» متعلق به «سیلویو برلوسکونی» نخست‌وزیر پیشین این کشور در مجموع موفق به کسب  ۴۳.۶۴ درصد از آرا شدند و می‌توانند دولت ائتلافی تشکیل دهند.

از جمعیت حدود ۵۹ میلیون نفری ایتالیا حدود ۵۱ درصد از رای دهندگان واجد شرایط، خانم هستند. برای اولین بار در تاریخ ایتالیا، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند در انتخابات مجلس اعلی (سنا) شرکت کنند. تا قبل از آن این افراد می‌توانستند در انتخابات مجلس سفلا شرکت کنند.

مردم ایتالیا با شرکت در این انتخابات سراسری ۲۰۰ سناتور عضو مجلس اعلا و ۴۰۰ عضو مجلس سفلای این کشور را انتخاب کردند.

در صورت پیروزی ائتلاف راست افراطی برادران ایتالیا - که طبق نظرسنجی‌های پای صندوق، این امر تقریبا محقق شده - خانم ملونی اولین نخست‌وزیر زن تاریخ ایتالیا خواهد بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما