بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۰۸:۴۵:۳۷
اظهارات ترامپِ برزیل درباره واکسن کرونا بار دیگر خبرساز شد
اظهارات ترامپِ برزیل درباره واکسن کرونا بار دیگر خبرساز شد
مقامات بهداشتی برزیل می‌گویند بولسونارو باید حرف‌های خود درباره واکسیناسیون کودکان در قبال کرونا را هر چه سریعتر پس بگیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونیو بارا تورس، یکی از مقامات بهداشتی برزیل از ژائیر بولسونارو، رییس جمهور این کشور خواست تا سخنان اخیر خود درباره واکسیناسیون کودکان در قبال کرونا را هر چه زودتر اصلاح کند و در سخنرانی عمومی تمام این سخنان را پس بگیرد.

بولسونارو در روز‌های اخیر ضمن انتقاد از اقدام مقامات بهداشتی برزیل برای آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۱۱ در مقابل کرونا گفت: من تا به امروز نشنیده ام که کودکی بر اثر ابتلا به کرونا بمیرد. معلوم نیست چه کسانی از این واکسیناسیون قرار است نفع شخصی ببرند.

وی که در یک مصاحبه رادیویی سخنرانی می‌کرد افزود: معلوم نیست چه کسانی پشت پرده این واکسیناسیون هستند. مشخص نیست منافع طرفداران این واکسن‌ها چقدر است؟!

ژائیر بولسونارو، رییس جمهور برزیل از ابتدای آغاز همه گیری کرونا بار‌ها در محافل مختلف اعلام کرده مخالفت واکسیناسیون است و خودش نیز تا به امروز هیچ گونه واکسن کرونایی را دریافت نکرده است.

به گفته شورای مقامات بهداشتی برزیل تا به امروز حداقل ۳۰۰ کودک بالای ۵ سال بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در برزیل جان خود را از دست داده اند. گرچه شمار تلفات کرونا در میان کودکان پایین است، اما واکسیناسیون کودکان از آن منظر اهمیت دارد که آنها می توانند ناقلانی فعال برای گسترش ویروس در جامعه باشند. از این رو، مقامات بهداشتی تاکید دارند برای قطع زنجیره انتقال ویروس واکسیناسیون کودکان نیز ضروری است. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما