اجتماعی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۶/۲۵ ۱۰:۲۱:۱۸
ورود ۷۰ ميليون دوز واکسن کرونا تا دو ماه آينده
ورود ۷۰ ميليون دوز واکسن کرونا تا دو ماه آينده
رئيس جمعيت هلال احمر از ورود ۷۰ ميليون دوز واکسن کرونا طي دو ماه آينده خبر داد.
تسنیم

کريم همتي، رئيس جمعيت هلال احمر از ورود سومين محموله سنگين واکسن کرونا تهيه شده توسط اين جمعيت خبر داد و گفت: با ورود يک محموله 5 ميليون دوزي ديگر به ايران، به طور کلي اين جمعيت از ارديبهشت ماه تاکنون 35 ميليون و 390 هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده است.

همتي با اعلام اينکه 5 ميليون تا محقق شدن وعده 20 ميليوني واردات واکسن توسط هلال احمر در شهريورماه مانده، تصريح کرد: از 20 ميليون دوز واکسني که قرار بود در شهريور ماه توسط هلال‌احمر وارد کشور شود تاکنون 15 ميليون دوز از آن تحويل وزارت بهداشت شده و تنها 5 ميليون دوز ديگر باقي مانده تا وعده 20 ميليوني که براي واردات واکسن کرونا داده بوديم محقق شود.

رئيس جمعيت هلال احمر با ابراز اميدواري از واردات 5 ميليون دوز ديگر واکسن کرونا تا يک هفته ديگر، اضافه کرد: پس از اينکه فرآيند وارد کردن 20 ميليون دوز واکسن کرونا توسط هلال احمر در شهريور ماه به پايان برسد، در فواصل زماني معين 70 ميليون دوز ديگر واکسن طي دو ماه آينده وارد کشور خواهيم کرد.

وي با اشاره به کمک‌هاي خوب وزارت امورخارجه و بانک مرکزي و همچنين تاکيد رئيس جمهور براي واردات واکسن افزود: از اين 70 ميليون دوز واکسن وارداتي 10 ميليون مخصوص سنين 12 تا 18 سال است تا دانش آموزان نيز در مقابل کرونا ايمن شوند.

اين مقام مسئول با اعلام اينکه تمام اطلاعات براي واردات واکسن‏‌هاي مناسب براي گروه سني زير 18 سال آماده و تحويل سازمان غذا و دارو شده است، تصريح کرد: در صورت تأييد اين سازمان و صدور مجوز، با واردات يکي از اين دو واکسن سوبرانا2 يا سينوفارم در مهرماه، واکسيناسيون گروه سني زير 18 سال آغاز مي‌شود.

همتي با تأکيد بر اينکه تمامي واکسن‌هاي وارداتي و واکسن‌هايي که در داخل کشور توليد مي‌شوند، در ابتدا مورد تأييد وزارت بهداشت قرار مي‌گيرند، گفت: هلال احمر علاوه بر واردات واکسن، براي واکسيناسيون هم برنامه ريزي خوبي داشته و در حال افزايش مرکزهاي تزريق واکسن است.

وي افزود: به مراکز استان‌ها ابلاغ شده است تا به واسطه درخواست وزير بهداشت از جمعيت هلال احمر، آماده راه اندازي مراکز تزريق واکسن خود باشند و بايد يک هماهنگي از سوي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي صورت گيرد تا در هر نقطه از کشور که نياز بود، مراکز واکسيناسيون راه اندازي شود. مراکز تزريق واکسن هلال احمر مجهز است و فضاي بسيار مناسبي دارند و نياز به صرف هزينه براي راه اندازي آن‌ها نيست.

رئيس جمعيت هلال احمر در پايان با بيان اينکه اثربخشي واکسن‌هاي وارداتي هلال احمر در مقياس زياد به اثبات رسيده، اظهار کرد: واکسن‌هايي را که ما وارد کشور کرديم از نوع سينوفارم بوده؛ اين واکسن‌ها تأييد بهداشت جهاني و وزارت بهداشت را داشته و اثربخشي آن ها در مقياس زياد نيز به اثبات رسيده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما