بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۱:۲۱:۱۵
صربستان: ما سفارت خود را به قدس منتقل نمی‌کنیم
صربستان: ما سفارت خود را به قدس منتقل نمی‌کنیم
رئیس جمهور صربستان در دیدار با وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که کشورش سفارت خود در تل آویو را به قدس منتقل نخواهد کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

به نقل از نداالوطن، آلکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان روز یکشنبه در دیدار با ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که کشورش سفارت خود در تل آویو را به قدس منتقل نمی‌کند.

ووچیچ در دیدار خود با المالکی در بلگراد، پایتخت صربستان همچنین تاکید کرد که کشورش به قوانین بین المللی کاملا متعهد است و سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد.

رئیس جمهور صربستان در ادامه افزود که صربستان به آرمان‌های فلسطین پایبند بوده و از حق مردم فلسطین دفاع می‌کند. او همچنین خاطرنشان کرد همانطور که فلسطین صربستان را ناامید نکرده است، ما به این کشور خیانت نکرده و آنها را ناامید نمی‌کنیم.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که در چند سال اخیر بعضی از کشور‌ها سفارت خود در تل آویو را به قدس منتقل کرده اند، اما طبق قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در سال ۱۹۸۰ به تصویب رسید، همه اقدامات رژیم صهیونیستی در شهر قدس را باطل و مردود می‌داند و مجمع عمومی سازمان ملل متحد هم در دسامبر سال ۲۰۱۷ از همه کشور‌ها خواست بر اساس قطعنامه شورای امنیت از ایجاد مراکز و هیئت‌های دیپلماتیک خود در شهر قدس پرهیز کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما