سیاسی
ایلنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۳:۲۴:۰۵
قوامي: رفع حصر براي ميرحسين موسوي مهم نيست
قوامي: رفع حصر براي ميرحسين موسوي مهم نيست
يک فعال سياسي اصلاح‌طلب در خصوص ضرورت رفع حصر گفت: نه ميرحسين موسوي و نه زهرا رهنورد مايل نيستند که به ميدان بيايند و رفع حصر برايشان مهم نيست.
ایلنا

سيد ناصر قوامي در گفت‌وگو با ايلنا در خصوص نحوه مواجهه اصلاح‌طلبان با دولت سيزدهم و حاکميت، اظهار کرد: اصلاح‌طلبان در قدرت نيستند و کساني هم که فعلاً در وزارت، استانداري يا هر سمت ديگري هستند، قطعاً برکنار مي‌شوند و دولت يکدست مي‌شود. اصلاح‌طلبان نحوه رفتار با مردم و وضع مردم را در نظر مي‌گيرند. اگر دولت بتواند بيکاري، مسائل اقتصادي و کرونا را حل کند و رضايت مردم را جلب کند، مردم قاضي خوبي هستند و قضاوت مي‌کنند و طبعاً اصلاح‌طلبان نيز قضاوت مي‌کنند.

وي ضمن اشاره به حمايت برخي در ايران از طالبان گفت: اينکه برخي افراد مي‌گويند طالبان برادر کوچک ماست جاي تعجب دارد، طالبان کجا برادر ماست؟ اينها جنايتکارترين جنايتکاران دنيا هستند. آقاي حقاني که امروز وزير داخله طالبان است، تعدادي از مساجد شيعيان را در حال نمازگزاري منفجر کرده است. اينگونه حرف زدن درباره طالبان موجب ننگ و شرمساري است. اينها وهابي‌هاي تند هستند و کشتن شيعه را واجب مي‌دانند.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه آيا افرادي در جناح اصلاح‌طلب براي تعامل با هسته سخت قدرت وجود دارند؟ گفت: تعامل براي زماني است که هر دو طرف قدرتي در اختيار داشته باشند اما اصلاح‌طلبان هيچ امتيازي در اختيار ندارند که با دولت يا هسته سخت قدرت تعامل کنند. بلکه دولت سيزدهم است که بايد نسبت به اصلاح‌طلبان توجه داشته باشد و ببينيم که آيا اينها شايسته‌سالاري را قبول دارند و چند پست به اصلاح‌طلبان مي‌دهند. وقتي همه مجلس و کابينه دولت اصولگرا باشند، تعامل معنا ندارد. 

وي تصريح کرد: از الان که پيداست شايسته‌سالاري ملاک نيست. آقاي جهانگيري را با آقاي مخبر مقايسه کنيد. مخبر هيچ سابقه اجرايي ندارد. بنابراين اين کابينه به استثناي وزارت علوم، اصلا شايسته نيستند. اگر شايسته‌سالاري اين است، از الان آينده را مي‌توان پيش‌بيني کرد.

قوامي در خصوص ضرورت رفع حصر نيز گفت: نه ميرحسين موسوي و نه زهرا رهنورد مايل نيستند که به ميدان بيايند و رفع حصر برايشان مهم نيست.

نماينده مردم قزوين در ششمين دوره مجلس شوراي اسلامي در خصوص آينده سياسي برادران لاريجاني نيز اظهار کرد: برادران لاريجاني به نهايت رشدي که مدنظرشان بود، رسيدند. زماني اصلاً مصلحت نبود که دو برادر دو قوه را در اختيار داشته باشند و نتيجه را هم ديديم. به نظر من اين اشخاص کار خود را کردند و کنار رفتنشان طبيعي است. وقتي چند برادر منصب‌هاي کليدي کشور را چندين سال در اختيار دارند، به هر حال روزي بايد برکنار شوند.

قوامي تصريح کرد: قطعاً در خصوص اينها تغيير موضعي صورت گرفته است، البته ما از پس پرده خبر نداريم؛ مشخص نيست آملي لاريجاني از شوراي نگهبان استعفا داده يا به او گفتند که کناره‌گيري کن. همانگونه که علي لاريجاني رد صلاحيت شد. کما اينکه صادق آملي لاريجاني در دوره دوم قوه قضاييه رياستش را به اتمام نرساند. در مجموع ما از پس پرده اطلاعي نداريم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما