سیاسی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۱:۵۷:۲۶
نظرخواهي دولت از نمايندگان براي انتخاب استانداران
نظرخواهي دولت از نمايندگان براي انتخاب استانداران
نماينده شاهرود در مجلس از تنظيم فرم و پرسشنامه‌هايي از سوي وزارت کشور و ارائه آن به مجمع نمايندگان هر استان جهت اخذ نظرات براي انتخاب استانداران خبر داد.
تسنیم

علي‌اسغر خاني نماينده شاهرود در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگوبا خبرنگار پارلماني خبرگزاري تسنيم، ضمن تقدير از ابتکار عمل وزارت کشور براي نحوه انتخاب استانداران، اظهار داشت: وزارت کشور فرم و پرسشنامه‌اي درباره مسائل و مشکلات استان تهيه و تنظيم کرده و در اختيار مجامع نمايندگان استان‌ها قرار داده است.

وي افزود: قرار است تا مجامع نمايندگان هر استان که شناخت نسبتا دقيق‌تري از مسائل و مشکلات استان و چهره‌هاي توانمند حوزه‌هاي انتخابيه‌شان دارند، ضمن بيان مشکلات و راه‌حل‌ها، براساس شاخص‌هاي مدنظر وزارت کشور، گزينه‌هاي داراي صلاحيت براي تصدي استانداري را به وزارت کشور معرفي کنند.

نماينده شاهرو در مجلس با بيان اينکه انتخاب استانداران و فرمانداران جزء حيطه کاري وزير کشور است ، ادامه داد: اينکه وزير کشور براي انتخاب استانداران نظر وکلاي ملت و ساير گروه‌ها در هر استان را اخذ مي‌کند و اينکه در اخذ تصميمات مردم مشارکت  کنند ، اجماع باشد و نظرات گرفته شود اقدام مثبت و رو به جلويي است که از سوي وزير کشور انجام شده است.

خاني تصريح کرد: آنچه که مهم است اين است  که شايسته سالاري مبنا باشد يعني اينکه هر استاندار و فرمانداري که مي‌خواهد انتخاب شود شرايط استان را بداند و با مشکلات و مسائل آشنا باشد لذا اين اقدام و اخذ مشورت از اشخاصي که به مشکلات و چهره‌هاي توامند هر استان آشنا هستند در اين زمينه بسيار کمک مي‌کند.

وي اضافه کرد: هر مقدار هماهنگي بيشتر بين استاندار، نمايندگان ، ساير مسئولان اجرايي هر استان، نماينده ولي فقيه در استان‌ها، امامان جمعه و مسئولان شهرستان‌ها ، شکل بگيرد قطعا موفقيت‌هاي بيشتري ايجاد خواهد شد.

عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه استاندار بايد به شرايط و ظرفيت‌هاي استان خود کاملا اشراف داشته باشد، بيان کرد: مدير و مدبر  و پر انرژي بودن، داشتن نگاه اقتصادي و جهادي بودن از جمله ويژگيهايي است که يک استاندار بايد داشته باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما