بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۷/۰۵ ۱۳:۳۹:۳۶
تشکر خانم نخست وزیر از بن‌سلمان
تشکر خانم نخست وزیر از بن‌سلمان
نخست‌وزیر انگلیس در تماسی تلفنی از ولی‌عهد سعودی به خاطر تلاش‌هایش در آزادی اسرای انگلیسی تشکر و با او درباره مسائل دفاعی و امنیت انرژی گفت‌وگو کرد.
فارس

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، دولت انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که «نخست‌وزیر از ولی‌عهد  سعودی به خاطر نقشش در آزادی پنج زندانی بریتانیایی که توسط نیروهای تحت حمایت روسیه در شرق اوکراین دستگیر شده بودند و هفته گذشته توسط مسکو آزاد شدند، تشکر کرد».

از سوی دیگر، در این بیانیه آمده است که دو طرف همچنین درباره «مشارکت راهبردی بین بریتانیا و پادشاهی عربستان سعودی در زمینه‌های مختلف از از جمله همکاری‌های دفاعی و امنیت انرژی» گفت‌وگو کرده‌اند.

بر اساس بیانیه سخنگوی دولت لندن، این اولین تماس تلفنی لیز تراس با محمد بن سلمان از زمان روی کار آمدنش به عنوان نخست‌وزیر انگلیس بوده است.

نخست‌وزیر انگلیس تلاش‌های خود را برای مذاکره بر سر یک توافق تجاری قوی بین کشورش و اعضای شورای همکاری خلیج فارس، توسعه تجارت و سرمایه‌گذاری با آن‌ها در زمینه‌هایی مانند هوانوردی و فناوری پاک متمرکز کرده است.

رسانه‌های عربی چهارشنبه هفته گذشته از موفق بودن میانجیگری عربستان سعودی بین روسیه و اوکراین برای تبادل اسرا و ورود آن‌ها به ریاض خبر دادند.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «روسیه ۱۰ اسیر جنگی خارجی در اوکراین، از جمله پنج انگلیسی و دو آمریکایی، و سه تبعه سوئدی، کرواسی و مراکشی را طبق توافقنامه مبادله اسرا و با میانجی‌گری ریاض آزاد کرد».

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما