ورزشی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۱۱:۳۱:۲۳
وضعیت اسکی‌بازان ایران در فاصله ۱۰۰ روز تا المپیک زمستانی ۲۰۲۲
وضعیت اسکی‌بازان ایران در فاصله ۱۰۰ روز تا المپیک زمستانی ۲۰۲۲
دبیر فدراسیون اسکی وضعیت آمادگی جسمانی ورزشکاران ایران را خوب ارزیابی کرد و خبر از تشکیل اردوهای متمرکز در اواخر آبان داد.
ایسنا

المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن حدود ۱۰۰ روز دیگر آغاز می‌شود و ایران در این دوره از بازی‌ها سه سهمیه دارد اما هنوز خبری از اردوهای تیم ملی نیست.
بهرام ساوه‌شمشکی به برنامه‌های فدراسیون برای آماده‌سازی ورزشکاران اشاره و بیان کرد: با کمیته ملی المپیک هماهنگ کرده‌ایم که آکادمی را در اختیارمان قرار بدهند تا اردوها را شروع کنیم. در ادامه اعزامی به کشور ترکیه برای کسب امتیاز و آمادگی ورزشکاران خواهیم داشت. مسابقات انتخابی را هم دی ماه در ایران برگزار می‌کنیم و در نهایت تمرینات تا زمان المپیک‌ ادامه خواهد داشت.
او در پاسخ به این سوال که چرا اردوهای بدنسازی از قبل شروع نشده و همه برنامه‌ها به چند ماه باقی مانده اختصاص پیدا کرده است؟ گفت: ورزشکاران ملی در تهران و البرز متمرکز شده‌اند و این مقداری کار ما راحت کرد. با توجه به شرایط کرونا عمده ورزشکاران درخواست داشتند که تمرینات شبانه روزی نباشد تا از آسیب‌های احتمالی دورتر باشند. برخی هم ترجیح دادند با باشگاه‌های خود کار کنند به همین دلیل دو هیات تهران و البرز اعلام کردیم که اردوها را شروع کنند. این کار هم انجام شد و هفته قبل هم با آقای نظریان به سالن شمشک رفتیم که ۳۶ ورزشکار، کل تابستان آنجا اردوی بدنسازی داشتند و مربی قبلی تیم ملی ژیمناستیک کار می‌کردند.
دبیر فدراسیون اسکی در این مورد افزود: ورزشکاران شرایط خوبی داشتند و این به ما کمک کرد که ورزشکاران اقامت متمرکز نداشته باشند. به نظرم با توجه به شرایط کرونا تصمیم خوب و عاقلانه‌ای بود  همه اردوهای بدنسازی را خوب انجام دادند و تست آمادگی‌جسمانی را هم از هفته آینده در کمیته ملی المپیک برگزار می‌کنیم. از طرفی با توجه به اینکه پیست توچال اولین پیستی است که باز می‌شود و همه ورزشکاران باید آنجا تمرین کنند، همه متمرکز می‌شوند و تمرینات فنی را بدون وقفه دنبال می‌کنیم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما