اقتصادی
ایلنا
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۳:۰۹:۱۲
اظهارات مهم بهادری جهرمی در مورد منابع یارانه ای دارو
اظهارات مهم بهادری جهرمی در مورد منابع یارانه ای دارو
سخنگوی دولت گفت: تا آئین‌نامه‌ها تدوین نشود و فضای نهایی مشخص نشود، یکسری ابهامات در مورد بودجه وجود دارد‌ اما لازم است تاکید کنم که منابع یارانه برای تامین دارو حدف نشده است بلکه از ۲ میلیارد دلار به ۳ میلیارد افزایش داشته است
ایلنا

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، مبنی بر اینکه با توجه به تصویب بودجه در اواخر سال گذشته و تایید آن از سوی شورای نگهبان از ابتدا نگرانی‌هایی در مورد برخی ابهامات وجود داشت که نظرات شورای نگهبان هم این نگرانی‌ها را تا حدی تایید کرد نگرانی عمده در حالی تشدید شده است که وزیر بهداشت دولت سیزدهم و معاون وزیر صمت از حذف ارز ترجیحی برای واردات دارو خبر می‌دهد و خبرگزاری مجلس این خبر را تکذیب می‌کند، این خبر چه درست باشد چه درست نباشد از نوعی ناهماهنگی و قرائت متفاوت میان دولت و مجلس در خصوص آنچه بودجه کل کشور نامیده می‌شود، خبر می‌دهد؛ توضیح دولت چیست، گفت: سند بودجه ۸ فرودین به دولت ابلاغ شد و تدوین ۴۵ آیین‌نامه در دستور کار کمیسیون‌های دولت و وزارتخانه‌های متبوع قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد : تا آیین‌نامه‌ها تدوین نشود و فضای نهایی مشخص نشود، یکسری ابهامات وجود دارد‌.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: منابع یارانه برای تامین دارو حدف نشده است بلکه از ۲ میلیارد دلار به ۳ میلیارد افزایش داشته است و در حوزه‌های بیماری خاص منابع خاصی در نظر گرفته شده است. منتها‌مسئله آن  است این منابع یارانه چگونه توزیع شود.

وی افزود : امروز منابع ارزی در اختیار واردکننده و تولید قرار می‌گیرد که در نهایت دارو به مصرف‌کننده برسد. روش جایگزین پیشنهادی این است منابع به سمت مصرف‌کننده برود یعنی در اختیار شرکت‌های بیمه‌گر قرار گیرد و این مورد باز هم تغییری در قیمت دارو برای مصرف‌کننده نخواهد داشت.

سخنگوی دولت ادامه داد: تا آیین‌نامه‌ها تدوین نشود، شیوه پرداخت تغییر نخواهد کرد اما تغییرات قطعا برای مردم نفعی خواهد داشت و قرار است شفاف‌سازی اختصاص منابع چه در حوزه دارو و چه کالاهای اساسی صورت گیرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما