بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۷/۲۰ ۱۱:۵۹:۵۲
المیادین: گروه‌های سیاسی عراق درباره رئیس‌جمهور آینده توافق کرده‌اند
المیادین: گروه‌های سیاسی عراق درباره رئیس‌جمهور آینده توافق کرده‌اند
وبگاه شبکه المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که گروه‌های سیاسی عراق درباره نامزدی «عبداللطیف رشید» جهت تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری توافق کرده‌اند.
فارس

منابع عراقی به وبگاه شبکه «المیادین» گفته‌اند که نیروهای سیاسی این کشور روی گزینه جدیدی برای ریاست‌جمهوری عراق به توافق رسیده‌اند.

وبگاه شبکه المیادین در این باره افزود: نیروهای سیاسی عراق پس از موافقت دو حزب مهم کُرد، تاکید می‌کنند که روی نامزدی «عبداللطیف رشید» برای تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری این کشور توافق کرده‌اند.

در مقابل این منابع رسانه‌ای، وبگاه «الفرات‌نیوز» عراق گزارش داد که «غازی کاکایی» عضو اتحادیه میهنی در گفت‌وگو با این شبکه تاکید کرده «برهم صالح» رئیس‌جمهور فعلی عراق، تنها گزینه مورد توافق کُردها برای این جایگاه خواهد بود.

پارلمان عراق فردا (روز پنجشنبه/ ۱۳ اکتبر) را به عنوان تاریخ برگزاری جلسه برای انتخاب رئیس جمهوری تعیین کرده بود. این اولین گام به سوی تشکیل دولت جدید خواهد بود و قرار است به یک سال بن‌بست سیاسی در بغداد را پایان دهد.

عراق انتخابات زودهنگام خود را در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۱ برگزار کرد؛ اما تاکنون که یک‌سال از برگزاری انتخابات می‌گذرد طرف‌های بحران نتوانستند در مورد انتخاب رئیس جمهور جدید و تعیین نخست‌وزیر کابینه به توافق برسند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما