بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۰۷:۴۲:۳۲
افزایش چشمگیر خشونت‌های مسلحانه در مدارس آمریکا
افزایش چشمگیر خشونت‌های مسلحانه در مدارس آمریکا
نتایج یک گزارش جدید از افزایش چشمگیر خشونت‌های مسلحانه در مدارس آمریکا خبر می‌دهد.
فارس

گزارشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد مدارس آمریکا در سال تحصیلی ۲۲-۲۰۲۱ شاهد وقوع بیشترین تعداد حوادث مربوط به شلیک با اسلحه طی یک دهه گذشته بوده است.

یک گروه غیرانتفاعی به نام «Everytown For Gun Safety» گزارش داده تعداد حوادث مربوط به شلیک با اسلحه نسبت به سال گذشته تحصیلی بیش از سه برابر افزایش یافته است.

این گروه که در راستای کاهش خشونت مسلحانه فعالیت می‌کند در این گزارش تصریح کرده بین ۱ اوت ۲۰۲۱ تا ۳۱ مه ۲۰۲۲، حدود ۱۹۳ «حادثه مربوط به شلیک با اسلحه» در مدارس پیش‌دبستانی و مقطع K-12 به وقوع پیوسته است.

تعداد حوادث این چنینی که در سال تحصیلی ۲۱-۲۰۲۰ گزارش شده بود ۶۲ مورد بوده است. بالاترین رکورد مربوط به این آمار مربوط به سال تحصیلی ۱۹-۲۰۱۸ بود که در آن ۷۵ مورد ثبت شد.

این گروه غیرانتفاعی از سال ۲۰۱۳ به این سو در حال رصد خشونت مسلحانه در مدارس است.

این گزارش تصریح کرده حوادثی که در سال گذشته به وقوع پیوسته به کشته شدن ۵۹ نفر بر اثر تیراندازی و زخمی شدن ۱۳۸ نفر دیگر منجر شد. 

در این گزارش، «حادثه مربوط به شلیک اسلحه» به عنوان رویدادی تعریف شده که در آن «یک اسلحه در داخل محوطه یا حیاط مدرسه یا به سمت آن شلیک شده است.»

طی سال‌های گذشته ده‌ها تیراندازی در مدارس آمریکا به وقوع پیوسته، اما شمار افراد کشته‌شده در این حوادث تا کشتار جمعی سال ۱۹۹۹ در دبیرستان کالمبین در ایالت کلرادو تک‌رقمی بود. از آن زمان به بعد شمار تیراندازی‌هایی که کشته‌ها در آن بیشتر از ۱۰ نفر بودند، افزایش یافته است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما