ورزشی
خراسان
۱۴۰۱/۰۱/۱۱ ۱۸:۰۰:۵۳
ریز و درشت از قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال| بهترین و بدترین قرعه برای تیم ملی!
ریز و درشت از قرعه‌کشی جام جهانی فوتبال| بهترین و بدترین قرعه برای تیم ملی!
قرعه‌کشی جام جهانی قطر در شرایطی فردا برگزار خواهدشد که فوتبال‌دوستان ایرانی امیدوارند برخلاف دوره‌های قبل با اندکی خوش‌شانسی تیم ملی در گروه ساده‌ای قرار گیرد.
خراسان

 در نهایت انتظار‌ها به پایان رسید و با مشخص شدن اکثر تیم‌های حاضر در جام جهانی فوتبال، قرعه‌کشی و گروه‌بندی این رقابت‌ها فردا در دوحه قطر برگزار خواهدشد. فوتبال‌دوستان ایرانی امیدوارند تیم ملی ایران برخلاف دوره‌های قبل بتواند با قرعه‌ای نسبتا ساده روبه رو شود تا رویای صعود از مرحله گروهی در قطر رنگ واقعیت به خود بگیرد.

تمام تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر و سیدبندی

به جز قطر میزبان رقابت‌ها، برزیل، آرژانتین، بلژیک، فرانسه، انگلیس، اسپانیا و پرتغال، تیم‌های حاضر در سید یک رقابت‌ها خواهندبود.

در سید ۲، اما شاخص‌ترین و ترسناک‌ترین تیم، بدون شک آلمان است. هلند، سوئیس، دانمارک، اروگوئه، مکزیک، کرواسی و آمریکا دیگر تیم‌های حاضر در سید ۲ خواهندبود.

در سید ۳، اما تیم ملی کشورمان قرار دارد. به جز ایران ۲ تیم کره جنوبی و ژاپن هم در این سید قرار دارند. پرو، سنگال، تونس، مراکش، صربستان و لهستان نیز دیگر تیم‌های سید ۳ هستند.

در سید ۴ هم عربستان، غنا، کامرون، اکوادور و کانادا قرار دارند. ۳ تیم دیگر هنوز مشخص نشده و باید مرحله پلی‌آف در اقصی نقاط جهان تکلیف تیم‌های راه یافته به جام جهانی را مشخص نمایند.

بهترین و بدترین قرعه در جام جهانی برای ایران

سخت‌ترین قرعه: برزیل، آلمان، ایران و غنا

با توجه به حضور آلمان در سید ۲ قطعا بدترین اتفاق هم‌گروهی با شاگردان فلیک خواهدبود. به جز آلمان، برزیل سرحال این روز‌ها نیز می‌تواند سرسخت‌ترین همگروه ممکن برای ایران به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در سید ۱ باشد. البته که نباید از قدرت تیم‌هایی مثل فرانسه غافل شد.

در سید ۴، اما شاید بدترین اتفاق همگروهی با تیمی مثل غنا باشد که از بازیکنان سرحالی مثل توماس پارتی، بازیکن سابق اتلتیکومادرید و فعلی آرسنال بهره می‌برد. کامرون هم دیگر رقیب سرسختی است که در این سید قرار دارد و ممکن است به تیم ملی ایران بخورد.

آسان‌ترین قرعه: انگلیس، دانمارک، ایران و کانادا

اما ساده‌ترین گروه ممکنه برای فوتبال ایران شاید هم گروهی با تیم‌های انگلیس، دانمارک و کانادا/ اکوادور باشد.

گرچه کانادا قاطع به جام جهانی رسیده، اما سال‌ها از فضای جام جهانی دور بوده و می‌توان به بی تجربگی این تیم امیدوار بود. سرشناس‌ترین بازیکن تیم کانادا، دیویس بازیکن بایرن مونیخ است.

برخی البته معتقدند شاید شناخت اسکوچیچ از تیم ملی کرواسی کارساز باشد و همگروهی با این تیم که همچنان از چهره‌هایی مثل مودریچ، ستاره رئال سود می‌برد، چندان بد هم نباشد.

حواشی برگزاری مراسم قرعه‌کشی جام جهانی قطر

باید منتظر ماند و دید که فردا از ساعت ۱۹ چه اتفاقاتی رخ خواهدداد و این بار آیا سیدبندی با تیم ملی ایران مهربان خواهدبود یا نه؟

از ایران به جز مدیران فدراسیون فوتبال، علی دایی و مهدی مهدوی کیا نیز به عنوان ۲ اسطوره فوتبال آسیا دعوت شده اند و در مراسم حضور خواهندداشت.

نکته مهم اینکه آمریکا در سید ۲ قرار دارد و پس از بازی با این تیم در جام جهانی ۹۸، بعید هم نیست ۱ بازی قرن دیگر را در قرن جدید میلادی و شمسی شاهد باشیم.

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ با تیم‌های هلند، پرو و اسکاتلند هم گروه بود. هلند در آن دوره تا فینال جام جهانی پیش رفت و مغلوب آرژانتین شد. تیم ملی با سرمربی گری حشمت مهاجرانی با کسب ۱ تساوی مقابل اسکاتلند و ۲ شکست حذف شد.

در جام جهانی ۱۹۹۸ تیم ملی ایران با آلمان، یوگسلاوی سابق و آمریکا هم گروه بود. ایران با هدایت جلال طالبی با کسب پیروزی مقابل آمریکا و شکست مقابل آلمان و یوگسلاوی حذف شد.

در جام جهانی ۲۰۰۶ با برانکو به مصاف تیم‌های پرتغال، مکزیک و آنگولا رفتیم و با ۲ شکست مقابل مکزیک و پرتغال و تنها ۱ تساوی مقابل آنگولا حذف شدیم.

در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز با کیروش، در مصاف با آرژانتین که در آن دوره از رقابت‌ها نایب قهرمان شد و مقابل آلمان شکست خورد، با تک گل مسی باختیم و در نهایت با کسب ۱ تساوی مقابل نیجریه و قبول شکست مقابل بوسنی کنار رفتیم.

در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز ایران باز هم با کیروش راهی جام جهانی روسیه شد و با پیروزی مقابل مراکش و قبول شکست مقابل اسپانیا و تساوی مقابل پرتغال، با ۴ امتیاز از دور رقابت‌ها کنار رفت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما