سیاسی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۹:۳۱:۵۸
قالیباف: ترور کور نشانه استیصال دشمن است
قالیباف: ترور کور نشانه استیصال دشمن است
رئیس مجلس شورای اسلامی، حادثه تروریستی حرم شاهچراغ را نشانه استیصال دشمن برشمرد و گفت: تروریسم کور جزء فجیع‌ترین و جنایتکارانه‌ترین ظلم‌هاست که نشانه خروج از انسانیت و نماد وحشی‌گری یک گروه است.
تسنیم

شامگاه پنجشنبه، مراسم اربعین شهدای حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، با سخنرانی محمدباقر قالیباف و با مرثیه سرایی حاج صادق آهنگران با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران و مسئولان استان فارس برگزار شد.

همزمان با این مراسم، چهل و یکمین سالگرد شهادت شهید محراب، آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب و دومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر مدافع حرم حاج رسول استوار محمود آبادی نیز برپا شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم چهلمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی گفت: در شامگاه شهادت حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) و در این حرم مطهر، در چهلمین روز شهادت شهدای حرم همچنین در چهلمین سالگرد شهادت شهید دستغیب و دومین سالگرد شهید استوار، برای روح همه شهدا و امام شهدا صلوات میفرستیم و خدا را شاکرم که در این محفل با معنویت، توفیق حضور دارم.

وی افزود: ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا، مقام معظم رهبری، مردم ولایت‌مدار ایران و شهر شیراز و خانواده‌های شهدای این حادثه، برای ارواح طیبه شهیدان والامقام، علو درجات و رضوان الهی و برای مجروحین، شفای عاجل و کامل را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

قالیباف گفت: همه مناسبت های امشب ثابت می‌کند که نظام سلطه و ظلم به جز منطق ترور حربه ای در دست ندارد!

وی ادامه داد: ۴۰ سال قبل در استان فرهنگ پرور و ولایی فارس، به واسطه همین موضوع شاهد ترور شهید دستغیب بودیم و شهادت کودک و زن و مرد، در این حرم مطهر به شیوه ای مظلومانه، برای تمام مردم مقتدر و مظلوم باعث افتخار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این ترورها، نشانه استیصال دشمن است، امریکا توسعه تروریست را در سطح بین المللی و دولتی پیگیری می‌کند و از تروریست ها حمایت مالی و سیاسی کرده و در صدر همه، حمایت‌ بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی است همچنین حمایت از شبکه هایی که آموزش اقدامات تروریستی می‌دهند. 
 

قالیباف با بیان اینکه اوج فضاحت دشمن، ترور کور است، افزود: این زن و بچه ها چه گناهی مرتکب شده بودند که در وقت نماز و در یک مکان مقدس این‌گونه مظلومانه به شهادت برسند؟

وی گفت: مقاومت و روحیه ایستادگی ملت ما باعث شده دشمن دچار اشتباه محاسباتی شود و دست به جنایات کور تروریستی بزند و مقابله با این اقدامات، از اقتدار ما است.

قالیباف اضافه کرد: تروریسم کور جزء فجیع ترین و جنایتکارانه ترین ظلم ها است که نشانه خروج از انسانیت و نماد وحشی گری یک گروه است.

رئیس مجلس با اشاره به ۱۷ هزار شهید ترور و ده ها هزار نفر مجروح در ۴۰ سال اخیر گفت: این تعداد نشان می‌دهد که کشور ما یکی از بزرگترین قربانیان ترور است، چون دشمنان نظام، قدرت مقابله و منطق آن را ندارند.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی را در محراب عبادت شهید کردند چون دستگاه ظالم زمانه از مقابله مردانه با آن حضرت درمانده بود، افزود: امروز هم ترور و تروریست در هر شکل و شمایلی که باشد تلاش یک ظالم ضعیف است در مقابل یک مقتدر قوی.

قالیباف بیان کرد: متاسفانه کار جنایتکاران و وقاحت آنها به جایی رسیده که نه تنها جنایات را محکوم نکرده و جبران خسارت نمی‌کنند، بلکه این کارها را به گونه ای جلوه می‌دهند که حق جلوه کند!

وی با اشاره به حمایت مالی، آموزشی، تسلیحاتی و سیاسی استکبار از تروریست ها گفت: وظیفه ما است که مراقبت کنیم و امنیت جانی مردم را در برابر تروریست های سازماندهی شده حفظ کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در انتخابات دوره قبل آمریکا در مباحث سیاسی مطرح شد که امریکا نقش اصلی را در شکل گیری داعش داشته و آنها می خواهند جنایت هایی که در عراق و سوریه داشتند را در ایران ادامه دهند.

وی افزود: جنگ تسلیحاتی و امنیت جانی و خطرناک تر از آن، جنگ رسانه ای و شناختی، در سامانه‌های فضای مجازی است که به وسیله آن می‌خواهند امنیت مردم را بگیرند و در جاهایی هم موفق شده اند، آنها در برخی شبکه های اجتماعی خشونت را آموزش می‌دهند و به نمایش می‌گذارند.

قالیباف بیان کرد: تکلیف ما و همه دلدادگان به ایران اسلامی است که در این جنگ شناختی با بصیرت وارد شویم و این میدان را از دست دشمنان خونخوار درآوریم.

وی گفت: بعد از پیروزی بر داعش و پیروزی در جنگ نظامی، اکنون باید امت اسلامی و مردم عزیز و جوانان ما تلاش کنند تا در جنگ رسانه ای و برای حفظ امنیت ذهنی و روانی مردم به پیروزی برسیم.

رئیس مجلس اظهار داشت: اکنون در جهان، جنایت علیه بشریت به دست مدعیان حقوق بشر و حقوق زنان در حال شکل گیری است و حادثه ای که رخ می‌دهد ترور رسانه ای است، بدانید که جنگ‌ رسانه ای و قربانی ترور ذهنی و روانی نیز به اندازه قربانیان ترور حوادث تروریستی اهمیت دارد.

قالیباف خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد ما را عقب افتاده و ضعیف نشان دهد و در عرصه جنگ شناختی در فضای رسانه ها مغلوب کند اما با مجاهدت و تلاش به فضل الهی، آرامش و آسایش و روشنگری را گسترده می کنیم و ایران عزیز را قوی تر به پیش خواهیم برد.

وی گفت: البته مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که حاصل تحریم های ظالمانه بوده و کوتاهی و کم توجهی برخی از مسئولین هم سبب شده که مشکلات بیشتر شود اما با کمک مردم و جوانان باید بر این مشکلات اقتصادی غالب شویم.

 قالیباف اظهار داشت: دشمن اعلام کرد که در مقابل ملت ایران در فشار حداکثری در حوزه اقتصاد شکست خوردیم و به همین دلیل اکنون فشار جنگ رسانه ای و روانی را شروع کرده‌اند که جنگ خطرناکی است.

وی اظهار امیدواری کرد که با منابع مادی، ظرفیت های تولید ثروت، منابع انسانی، جوانان متعهد و متخصص و پتانسیلهای بالای علمی بتوانیم آینده ای روشن و باثبات اقتصادی رقم بزنیم و بر دشمنان پیروز شویم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما