اجتماعی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۰۹:۵۶:۱۹
سفير ايران در بغداد: لغو رواديد عراق مختص سفرهاي هوايي است
سفير ايران در بغداد: لغو رواديد عراق مختص سفرهاي هوايي است
سفير ايران در بغداد گفت: بر اساس نشست‌هاي مشترک انجام شده بين نخست وزير عراق و مسوولان کشورمان، فعلا تنها مسافران ايراني که از طريق پرواز وارد عراق مي‌شوند نيازي به دريافت رواديد نخواهند داشت.
ایرنا

ايرج مسجدي بامداد دوشنبه در حاشيه سفر نخست وزير عراق به مشهد در جمع خبرنگاران در خصوص لغو رواديد اظهار داشت: اجرايي شدن اين تصميم مربوط به بعد از آيين اربعين حسيني است.

وي گفت: فعلا لغو رواديد براي سفر به عراق محدود به سفرهاي هوايي خواهد بود اما ممکن است بعد از مدتي که بحران کرونا مديريت شد و همه گيري کاهش پيدا کرد، لغو روايد به سفرهاي زميني نيز تسري پيدا کند.

 سفير ايران در بغداد ادامه داد: سفر نخست وزر عراق و هيات همراه به تهران براي گسترش روابط مشترک در زمنيه سياسي و اقتصادي و همکاري هاي فرهنگي و امنيت بود.

مسجدي گفت: مطابق نشست هايي که نخست وزير عراق با رييس جمهوري و هيات دولت کشورمان داشت، قرار شد اقداماتي که در دست همکاري مشترک است، عملياتي، اجرايي و به سرعت پيگيري شود.

وي خاطرنشان کرد: موضوع مطالبات ايران از محل فروش گاز و برق به عراق و اعزام ۶۰ هزار زائر اربعين به اين کشور از ديگر مسائل مهم مطرح شده در نشستهاي مشترک الکاظمي و مسوولان کشورمان بود.

نخست وزير عراق بامداد دوشنبه با هدف زيارت بارگاه نوراني رضوي وار مشهد شد و چند ساعت بعد نيز مشهد را به مقصد بغداد ترک کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما