سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۳:۳۱:۵۵
واکنش سرلشکر باقري به تهديدات مسئولان رژيم صهيونيستي
واکنش سرلشکر باقري به تهديدات مسئولان رژيم صهيونيستي
رييس ستادکل نيروهاي مسلح تصريح کرد: مسئولان رژيم صهيونيستي مي‌دانند که هرگونه تعرض به سرزمين و منافع جمهوري اسلامي ايران با پاسخ قاطع ايران روبرو خواهد شد و در محاصره گروه‌هاي جهادي، تاب مقاومت را ندارند.
فارس

سرلشکر محمد باقري رئيس ستادکل نيروهاي مسلح صبح امروز (دوشنبه) در آيين تکريم و معارفه رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي، با گراميداشت ايام هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره شهداي جنگ تحميلي، اظهار داشت: دانشگاه عالي ملي با ادغام پژوهشگاه‌هاي زير نظر نيروهاي مسلح تبديل به يک مجموعه ترکيبي آموزشي شده است و بحمدالله در طي ۵ سال مسئوليت سردار وحيدي توانست به رشد و ارتقاء کمي و کيفي برسد

وي ادامه داد: مسئوليت‌هاي سنگيني بر عهده دانشگاه عالي دفاع ملي است و مسئوليت آموزش تربيت و تعالي مديران و فرماندهان عالي بخش لشکري و کشوري را بر عهده دارد و با وجود تمام تلاش هايي که تاکنون اتفاق افتاده همچنان راه پيشرفت زيادي پيش رو دارد و همه ارکان دانشگاه به مديريت رياست جديد بايد اين مسير جديد را طي کند.

رييس ستاد کل نيروهاي مسلح توجه به هرم قدرت‌هاي جهاني را يکي از مسايل مهم  دانست و گفت: ما در سي‌امين سالگرد فروپاشي شوروي و سه دهه بعد از آن هستيم دوراني که آمريکا احساس کرد مي‌تواند جهان تک بعدي را به رياست خود رقم بزند ، در اين دوران جنگ‌ها و تهديدات مختلفي به ويژه در جنوب غربي و سياه نسبت به عراق و افغانستان، يمن و بسياري از مناطق جنوب غرب آسيا رخ داد.

سرلشکر باقري تصريح کرد: آمريکايي ها در  اين دوره ادعاي نظم جهاني را داشتند اما اراده خداوند بر خلاف اين بود و با تلاش جبهه مقاومت مسائلي غير از اين رخداد و حوادث اخير نشان‌دهنده شکست قطعي اين راهبرد و اين باور بود که مي‌تواند يک جهان تک بعدي را رهبري کند.

وي با اشاره به حوادث افغانستان گفت: افغانستان نمونه روشني از سرنوشت دولتي است که با اتکا به آمريکا و پشت کردن به تمامي همکاري‌ها و رويکردهاي منطقه و همسايگان به اين روز افتاد که ارتش و حاکميت خود را در طي ده-يازده روز از دست داد و فرار کردند.

وي با اشاره به خروج خفت بار آمريکا بعد از بيست سال از افغانستان ادامه داد:  فرار خفت‌بار آمريکا از منطقه نيز گوياي اين مهم است و دور نيست که کشورهاي  بيشتري که در اين راه قرار دارند و همه اتکاي خود را به آمريکا کرده اند به اين روزگار گرفتار شوند.

رييس ستاد کل نيروهاي مسلح در بخش ديگري از سخنان خود به پيوستن ايران به پيمان همکاري شانگهاي اشاره کرد و گفت: از اين به بعد چند قطبي را شاهد خواهيم بود و پيوستن ايران به پيمان شانگهاي و قدرتي که در اين پيمان وجود دارد نشان‌دهنده وجود کشور هاي ديگري است که در موازات با قدرت آمريکا در حال شکل گيري و ايفاي نقش در صحنه جهاني هستند.

وي افزود: با وجود کشورهايي همچون چين،  هند و ايران و ساير کشورها در توافق نامه شانگهاي اتفاقات بسيار خوبي رخ خواهد داد.

سرلشکر باقري با اشاره به اقدامات رژيم صهيونيستي گفت: رژيم صهيونيستي با غصب سرزمين فلسطين فکر مي‌کرد که با اتکا به قدرت آمريکا مي‌تواند داراي مسير رو به رشد و قدرت گيري بيشتري باشد و دل خوش کرده بود به ارتباط با چند کشور حقير و مزدور در منطقه که  حوادث افغانستان و ساير حوادث در محور مقاومت و شکست‌هاي پي در پي اين رژيم کودک کش نشان‌دهنده اين است که آينده خوشي در انتظار اين رژيم نيست.

وي ادامه داد: در اين ايام شاهد بوديم که مقامات رژيم صهيونيستي  يکي پس از ديگري به آمريکا رفتند و خواستار اتخاذ رويکرد جدي تري عليه ايران و محور مقاومت بودند اما با اين پاسخ روبه‌رو شدند که خودتان بايد فکري براي خودتان کنيد.

رييس ستادکل نيروهاي مسلح تصريح کرد: مسئولان رژيم صهيونيستي هر زمان تهديدات را مطرح مي‌کنند خود به خوبي مي‌داند که هرگونه تعرض به سرزمين و منافع جمهوري اسلامي ايران با پاسخ قاطع و شکننده ايران روبرو خواهد شد و در محور مقاومت و در محاصره گروه‌هايي مقاومت مانند حماس و جهاد تاب مقاومت را ندارند.

رييس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: جمهوري اسلامي ايران با توجه به اينکه تنها اتکاي به خداوند متعال دارد و با وجود توانمندي‌هاي بسيار، نيازمند آينده پژوهي ها و کمک به ساماندهي هاي امور راهبردي کشور است،اين دانشگاه مسئوليت سنگيني در طي کردن اين مسير دارد و ما از مديريت جديد انتظار داريم که همه عزيزان و هيئت‌هاي علمي در همراهي با اين مسير را با موفقيت طي کنند و شاهد روزهاي درخشان تر و عالي تري در اين دانشگاه باشيم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما