بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۳/۱۹ ۱۱:۳۵:۱۸
عدم مقبولیت بایدن بین آمریکایی‌ها، از ترامپ پیشی گرفت
عدم مقبولیت بایدن بین آمریکایی‌ها، از ترامپ پیشی گرفت
نظرسنجی تازه در آمریکا نشان می‌دهد که میزان عدم رضایت از جو بایدن در قیاس با دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ، بدتر شده است.
فارس

نظرسنجی موسسه «مورنینگ کانسالت» در آمریکا نشان می‌دهد که عدم محبوبیت و رضایت از جو بایدن در نظر آمریکایی‌ها همچنان ادامه دارد و رکورد تازه‌ای زده است.

منابع رسانه‌ای در آمریکا خبر دادند، وضعیت بد محبوبیت جو بایدن در آمریکا رکورد تازه‌ای ثبت کرده و نارضایتی از این رئیس‌جمهور دموکرات به ۵۸ درصد افزایش یافته است.

بنا بر گزارش وبگاه «هیل»، نتیجه نظرسنجی «مورنینگ کانسالت» نشان می‌دهد که ۵۸ درصد از آمریکایی نظر مساعدی به عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور ندارند و تنها ۳۹ درصد از عملکرد او رضایت دارند.

نتیجه این نظرسنجی در شرایطی منتشر شده که نظرسنجی ماه گذشته مورنینگ کانسالت حاکی از آن بود که 42 درصد از آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن اعلام رضایت کرده بودند.

این موسسه آمریکایی نظرسنجی تازه خود را روز چهارشنبه (دیروز) منتشر کرد و در آن همچنین روی یک موضوع مهم دست گذاشته است.

به گفته این موسسه، با لحاظ اینکه حدود یک سال و نیم از ریاست جمهوری جو بایدن گذشته است، قیاس او با یک سال و نیم ابتدایی ریاست جمهوری دونالد ترامپ نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا محبوبیت کمتری در قیاس با رئیس‌جمهور سابق دارد.

مورنینگ کانسالت افزود، نتیجه نظرسنجی تازه درباره بایدن کمترین میزان محبوبیت و بالاترین میزان نارضایتی از او از زمان آغاز به کار به عنوان رئیس‌جمهور را نشان می‌دهد.

طبق این نظرسنجی، ۸۰ درصد از جمهوری‌خواهان شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که به شدت از عملکرد بایدن به عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند و ۳۷ درصد از دموکرات‌ها به شدت از عملکرد او اعلام رضایت کردند.

۸۰ درصد از دموکرات‌ها گفته‌اند که از عملکرد بایدن در مقام رئیس‌جمهور رضایت دارند  و چهار درصد از جمهوری‌خواهان هم همین نظر را دارند.

نظرسنجی مورنینگ کانسالت طی روزهای چهارم و پنجم ژوئن (۱۴ و ۱۵ خرداد ماه) از مجموع ۲۰۰۶ بزرگسال آمریکایی گرفته شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما