سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۱۱/۲۲ ۱۷:۲۵:۳۹
حاج علی اکبری: انقلاب اسلامی امید مستضعفان و ملت‌های آزادی‌خواه شد
حاج علی اکبری: انقلاب اسلامی امید مستضعفان و ملت‌های آزادی‌خواه شد
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: 22 بهمن پل ارتباطی است بین ریشه ها و آرمان ها، بین بعثت نبوی و غدیر علوی و عاشورای حسینی و آرمان مهدوی.
ایسنا

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به تقارن 22 بهمن با روز جمعه، گفت: ملت در جشن پیروزی انقلاب اسلامی به صورت پیاده، خودرویی و موتوری شرکت کردند و به نماز جمعه آمدند. امروز نماز جمعه ما نماز شکر و سپاس است، به خاطر نعمت عظمای انقلاب اسلامی. یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی به بیان امام خمینی همین نماز جمعه است. این فیض بزرگ و عظیمی است که نصیب ملت ما شده است و از این حضور برکات فراوانی نصیب ملت ما شده است. حفظ طراوات و نشاط انقلاب و رهگیری آرمان های انقلاب و بیعت هفتگی در نماز جمعه در سراسر کشور انجام می شود.

وی در ادامه گفت: غفلت مساوی است با از دست رفتن، آنچه به دست آمده و یاد نعمت الهی و توجه به نصرت الهی حالت شکر را در امت فعال می کند و این شکر زمینه‌ساز صبر است تا برای رسیدن به قله ها سختی‌ها و تلخی‌ها را تحمل کنند. الحمدلله ملت ایران همواره در این مسیر در برابر دشواری‌ها صبورانه برخورد کرده است. اگر پای این شکر باشید خودتان هم بزرگ می شوید و رشد می کنید.

حاج علی اکبری در خطبه های دوم نماز جمعه اظهار کرد: صبر در برابر دشواری ها و پافشاری در برابر مشکلات و همراهی ولی خدا و وفاداری نسبت به آرمان ها از اعظم جلوه های تقواست. شکر و صبر دو جلوه از جلوه های برجسته است. در روز 22 بهمن آنچه در بیانات رییس جمهور انقلابی مان بیان شد بسیار راهگشا بود و از ایشان هم تشکر می کنم به خاطر حضورشان و صحبت هایی که بیان کردند. هم چنین برای دولت انقلابی و مردم و همه خدمتگزاران انقلاب و ملت شریف ایران در پرتو انوار درخشان میلاد حضرت جواد الائمه توفیق می طلبیم تا در انجام وظایف خود سربلند باشند و در انجام هدف های بزرگ که خواسته قلبی ملت ایران و رهبر حکیم ماست و آرمان امام خمینی است در کنار دستگاه قوه قضاییه و مقننه و دیگر ارکان کشور موفق و سربلند باشند.

وی ادامه داد: امروز در سومین سال از صدور بیانیه پر نور گام دوم مقام معظم رهبری هستیم. آنچه پیش برنده است عمل به این آیه است که در سوره مبارکه حج آمده که شما برگزیده شدید برای انجام مسوولیتی بسیار بزرگ و تاریخی. این انقلاب الهی است و کار مردم نبود، بلکه به مدد الهی قدس ربوبی ملت عزیز ما متحول شد، تحولی خدادادی که در پرتو آن مردم عازم میدان شدند و پیروزی نصیبشان شد. خدا هم  این صدق را در ملت ما دید که پای این آرمان ها شکنجه و غربت زندان را تحمل کردند و برای هدف های بزرگ جان دادند، به ویژه در سال 56 و 57 ماورای تصور همگان خدواند به ما نصرت داد؛ برای انجام یک وظیفه بزرگ در عصر غیبت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در ادامه تصریح کرد: 22 بهمن پل ارتباطی است بین ریشه ها و آرمان ها، بین بعثت نبوی و غدیر علوی و عاشورای حسینی و آرمان مهدوی. امروز در نقطه عطف تاریخ هستیم. از فراز 22 بهمن چهل و سوم مسیر طی شده را با کامیابی ها می بینیم و از این سو تولد خورشید ولایت عظما پیش روی ماست که از آن امید و نیرو می گیریم و ملت ما را در صراط مستقیم ولایت غدیری و علوی قرار داده است و تکرار 22 بهمن ها اتصال نسلی آرمانی انقلاب است. ان‌شاءالله جاده انقلاب و این صراط مستقیم ولایت تا ظهور منجی بشریت بین نسل های ایران دست به دست می شود تا به سلامت و عافیت به دست صاحب اصلی اش برسد و این پرچم به زمین نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما در چهل سال گذشته امید مستضعفان و ملت های آزادی خواه شد و معنویت را در جهان رونق بخشید و باعث امید دل های افسرده در گوشه و کنار عالم شد. در این چهل سال کابوس مستکبران بود و در مسیر پیش رو همین خواهد بود، شما ادامه دهندگان راه ابراهیم نبی و خاتم انبیاء هستید و در این مسیر دنیا و آخرت شما و حیات طیبه تان در دنیا و سعادت آخرت شما برنامه ریزی شده است و این مسیر تسلیم در پیشگاه خداوند است و این است که خوشبختی می آورد. ملت ایران تصمیم گرفته از اقتصاد، فرهنگ و سیاست خود شرک زدایی کند. این تصمیم ملت ایران است و یک تصمیم عادی نیست و این تصمیم را فقط ملت ایران گرفته است و تصمیم بزرگی است.

حاج علی اکبری در ادامه تصریح کرد: سیمرغ انقلاب اسلامی با دو بال صبر و شکر به قاف خوشبختی در عصر ظهور خواهد رسید و ملت عزیز ما به همه خواسته هایشان خواهند رسید. پیامبر برای شما الگوست و بناست شما هم راهنمای ملت های دیگر باشید. دیدیم ملت های زیادی با توجه و الگوبرداری از انقلاب ایران راه خود را پیش گرفتند. رهبری معظم انقلاب ملت را به جهاد تبیین دعوت کردند و همه رسانه داران و هنرمندان و کسانی که در این زمینه استطاعت دارند باید وارد عمل شوند؛ چرا که این یک فریضه قطعی فوری است که در برابر تحریف دشمنان باید جدی گرفته شود. اگر این مساله برای صاحبان رسانه و هنرمندان دارای زمینه است، اما برای عموم ملت ایران هم تبیین واجب قطعی است. باید با دقت بررسی کنند و نباید عجله کرد و تحت تاثیر قرار گرفت. تبین به عنوان یک پیش نیاز جدی به عنوان فرهنگ عمومی ملت ما باید در دست باشد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما