بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۰۲ ۰۸:۰۹:۰۵
هند از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک سطح به هوا خبر داد
هند از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک سطح به هوا خبر داد
وزارت دفاع هند از آزمایش موفق موشک برد کوتاه علیه یک هدف هوایی پر سرعت خبر داد.
فارس

وزارت دفاع هند روز سه شنبه از آزمایش موفق یک موشک سطح به هوای برد کوتاه خبر داد.

به گزارش وبگاه «ایندیا» سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی و نیروی دریایی هند روز سه‌شنبه با موفقیت یک موشک سطح به هوای کوتاه برد را از منطقه آزمایش موشکی «چاندیپور» در سواحل «اودیشا» آزمایش کرد. این موشک برد کوتاه از یک ناو نیروی دریایی هند علیه یک پهپاد پرسرعت شلیک شد.

به گفته وزارت دفاع هند، این موشک با مجهز بودن به جستجوگر فرکانس رادیویی بومی هدف مورد نظر را با دقت بالایی رهگیری کرد.

سامانه موشک‌های سطح به هوای برد کوتاه به صورت بومی توسط وزارت دفاع هند طراحی و توسعه یافته است. «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند در جریان آزمایش این موشک اظهار داشت که این موشک قدرت نیروی دریایی هند را افزایش می‌دهد.

رسانه‌های هندی به دلایل امنیتی به جزئیات بیشتری از این آزمایش اشاره نکردند.

چندی قبل نیز منابع رسانه‌ای  از آزمایش موفق یک موشک اتمی میان برد از سوی هند خبر دادند. موشک بالستیک «آگنی-۴» با قابلیت حمل  کلاهک اتمی چندی قبل  تحت فرماندهی نیروهای راهبردی هند با موفقیت آزمایش شد. برد این موشک بالستیک ۴۰۰۰ کیلومتر است.

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای  اعلام کرد که پرتاب موفقیت‌آمیز یک موشک بالستیک آگنی  در جزیره «عبدالکلام» در منطقه «اودیشا» با موفقیت انجام شد. وزارت دفاع هند اعلام کرد که این آزمایش موفقیت آمیز  در پرتاب این موشک تاییدی بر قابلیت امنیتی هند و سیاست بازدارندگی دهلی نو است. هند مدعی عدم استفاده اولیه از سلاح اتمی است.

هند با  چین و پاکستان ،دو همسایه قدرتمند خود تنش دارد.منابع مطلع چندی قبل نیز از استقرار موشک‌های سطح به سطح و  برد بلند «نربهی» هند در منطقه «لاداخ» هند برای مقابله با حمله محتمل چین خبر دادند.

منابع مطلع هندی اعلام کردند شماری از این موشک‌ها در منطقه مرزی لاداخ برای افزایش قدرت تدافعی نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با حمله محتمل چین مستقر شده‌اند. این موشک بردی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر دارد و اهداف تا منطقه تبت را در هدف قرار می‌دهد.  تصاویر ماهواره‌ای افزایش استقرار موشک‌های سطح به هوای چین در مناطق جدید در تبت  در مرز با هند را نشان دادند.

تنش بین نظامیان هند و چین در سال ۲۰۲۰  در پی درگیری شدید در مناطق دریاچه «پانگونگ» شروع شد و هر دو طرف با هجوم ده‌ها هزار نظامی و سلاح‌های سنگین به تدریج استقرار خود را افزایش دادند. چین و هند حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار نظامی در طول خط کنترل مرزی دارند.

هند و چین که در سال ۱۹۶۲ در یک جنگ مرزی تمام عیار جنگیدند، مدتهاست که یکدیگر را متهم می‌کنند و سعی دارند در امتداد مرز غیر رسمی خود  که به خط کنترل واقعی معروف است، قلمرویی را تصرف کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما