بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۰۸:۳۸:۰۶
ارتش سوریه از عبور کاروان نظامی آمریکا جلوگیری کرد
ارتش سوریه از عبور کاروان نظامی آمریکا جلوگیری کرد
منابع خبری گزارش دادند، نیروهای ارتش سوریه از عبور کاروان نظامی آمریکا در شمال شرق این کشور جلوگیری کردند.
ایرنا

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بامداد سه‌شنبه گزارش داد، پست ایست و بازرسی ارتش سوریه از ورود کاروانی وابسته به نیروهای اشغالگر آمریکایی به روستای صالحیه در حومه قامشلی جلوگیری کرد.

بر اساس این گزارش، منابع محلی از روستای صالحیه به سانا گفتند: کاروانی متشکل از ۶ خودروی نظامی متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکایی با همراهی خودروی شبه نظامیان قسد، قصد ورود به روستای صالحیه در حومه قامشلی را داشتند که ایست و بازرسی ارتش سوریه مانع ورورد آن شد و آن‌ها را از منطقه بیرون کرد.

این منابع افزودند: ممانعت ارتش سوریه از ورود کاروان نظامی آمریکایی همزمان با پرواز چند بالگرد اشغالگران آمریکایی بر فراز این منطقه بوده است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر سال ۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین آنها شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت و منابع سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان تحت حمایت واشنگتن موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراض‌های شهروندان سوری به حضور اقدام‌های تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت این کشور ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما