اجتماعی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۰۹:۲۵:۱۱
آموزش و پرورش: سه ميليون دانش آموز به اينترنت متصل نيستند يا تجهيزات کافي ندارند
آموزش و پرورش: سه ميليون دانش آموز به اينترنت متصل نيستند يا تجهيزات کافي ندارند
معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور گفت: با راه اندازي شبکه شاد اولين مشکلي که در بين دانش آموزان در سطح کشور رصدکرديم اين بودکه جمعيتي بالغ بر سه ميليون نفر دانش آموز حدود ۳۹ درصد به اينترنت متصل نيستند يا تجهيزات کافي ندارند.
تسنیم

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور با بيان اينکه ۷۰ درصد دانش آموزان از سامانه شاد استفاده مي‌کنند گفت: براي چندمين بار در مهرماه ظرفيت‌هاي بيشتري به سامانه شاد افزوده خواهد شد .

سيد جواد حسيني در سفر به بيرجند درگفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: کرونا که آمد مدارس را هم به تعطيلي کشاند و در مهرماه 99 تعطيلي مدارس را شاهد بوديم.

وي با بيان اينکه با وجود اينکه مدارس در اثر کرونا تعطيل شد اما آموزش و يادگيري تعطيل نشد افزود: با راه اندازي شبکه شاد اولين مشکلي که در بين دانش آموزان در سطح کشور رصدکرديم اين بودکه جمعيتي بالغ بر سه ميليون نفر دانش آموز حدود 39 درصد به اينترنت متصل نيستند يا تجهيزات کافي ندارند.

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان مدارس آموزش استثنايي کشور گفت: با وجود اينکه اعتبار و ساختار مناسبي نداشتيم اما براي حل کمبود تجهيزات طرح هدايت در قالب هردانش آموز يک کلاس درس، هردانش آموز يک مدرسه و يا به نظر من هر دانش آموز يک اتاق فکر بهترين راهکار بود و براي اين موضوع اعتبار از پيش تعيين شده نداشتيم اما با عزمي که بود همه منابع دولتي خيريه را به کار گرفتيم.

حسيني ادامه داد: 330هزار تبلت و گوشي تلفن همراه که قريب به هفت هزار تبلت و گوشي همراه بود به خراسان جنوبي ارائه شد.

وي گفت: در کنار موضوع نبود تبلت براي دانش آموزان، در برخي نقاط هم دسترسي به اينترنت نداشتند اما براي تکميل مابقي کمبودها تلاش شد تا ضمن تفاهم نامه براي تامين يک ميليون تبلت ديگر از طريق توافقي که با استانداري ها منعقد شد اين کمبود جبران شود.

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان آموزش وپرورش استثنايي کشور گفت: همچنين با بررسي انجام شده 700 هزار کامپيوتر در مدارس کشور اضافه داشتيم که مقرر شددانش آموزاني که تبلت و با گوشي ندارند از آنها استفاده کنند که دراين راستا امسال هم از کامپيوترهاي مدارس اولويت با دانش آموزاني خواهد بود که تبلت ندارند.

حسيني با بيان اينکه در بودجه 1400 به ميزان 500 ميليارد تومان براي خريداري تجهيزات و مواد بهداشتي فراهم و خريداري شده است افزود: همچنان پويش هاي مردمي هم ادامه دارد چرا که معتقديم اگر نيازها را پاسخ ندهيم چهره خشني از بي عدالتي را خواهيم داشت ودر اين را خيرين هم پاي کار آمدند.

وي در پاسخ به معظل کمبود معلم اظهار داشت: کمبود نيروي انساني همچنان ما را رنج مي‌دهد اما در سال گدشته بيشترين ميزان نيروي انساني نزديک به 102هزار نيرو يا تبديل وضعيت شدند ويا تعيين تکليف شدند و به عبارتي تمامي نيروهاي حق التدريس و يا افرادي که نهضتي بودند و به نوعي تکليف برنظام تعليم تربيت داشتند، تعيين تکليف شدند .

حسيني با بيان اينکه جذب از طريق دانشگاه شهيد رجايي و فرهنگيان و آزمون ماده 28 از راهکارهاي جبران کمبود معلم است اما باز هم براي جبران و کمبود نيروي انساني از طريق نيروهاي حق التدريس،ساعات طرح خريد خدمات سرباز معلم داريم تا خروجي اول مهر هيچ کلاسي بدون معلم و هيچ مدرسه اي بدون مدير و هيج دانش آموزي بدون ثبت و بدون کتاب نبايد .

وي با اشاره به سامانه شاد تصريح کرد: براي چهارمين بار در مهرماه امسال ظرفيت‌هاي ديگري به سامانه شاد افزوده ميشود و براساس برنامه هايي که داريم حتي در سفيد ترين شرايط کرونا هم سامانه شاد همچنان در کنار تعليم و تربيت به عنوان آموزش مکمل خواهد بود .

معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي کشور با بيان اينکه 70 درصد دانش آموزان از سامانه شاد استفاده مي‌کنند گفت: براي چندمين بار در مهرماه ظرفيت‌هاي بيشتري به سامانه شاد افزوده خواهد شد و حتي در سفيدترين اوضاع کرونا باز هم شبکه شاد در کنار تعليم و تربيت خواهد بود .

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما