ورزشی
تسنیم
۱۴۰۱/۰۹/۲۵ ۲۰:۳۰:۱۲
امیر جعفری و محسن بختیار در جام جهانی پاراوزنه برداری طلا گرفتند
امیر جعفری و محسن بختیار در جام جهانی پاراوزنه برداری طلا گرفتند
تسنیم

 مسابقات جام جهانی وزنه برداری ۲۰۲۲ به میزبانی کشور امارات در حال برگزاری است و امروز جمعه بیست و پنجم آذرماه، محسن بختیار ملی پوش دسته ۵۹ کیلوگرم کشورمان به عنوان دومین نماینده ایران به روی تخته رفت. او در حرکت اول خود توانست وزنه ۱۸۴ کیلوگرمی را مهار کند.

دومین مدال طلا به نام بختیار در امارات ضرب شد

 ملی پوش کشورمان در حرکت دوم وزنه ۱۸۷ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت سوم از مهار وزنه ۱۸۸ کیلوگرمی بازماند و با توجه به اینکه ورزشکار السالوادور در حرکت سوم خود وزنه ۱۸۷ کیلوگرم را مهار کرده بود، با محسن بختیار برابر شد و به همین جهت این دو ورزشکار رقابت رودررو برگزار کردند که وزنه‌بردار السالوادور این‌بار در مهار وزنه ناموفق عمل کرد و محسن بختیار در حرکت چهارم خود توانست وزنه ۱۸۷ کیلوگرم را مجدد مهار کند و با ایستادن روی سکوی قهرمانی، مدال طلای مسابقات را از آن خود نماید.

هت‌تریک طلای ایران با درخشش امیر جعفری

در ادامه رقابت‌های جام جهانی پاراوزنه‌برداری در امارات، بعدازظهر امروز (جمعه) رقابت دسته ۶۵ کیلوگرم مردان برگزار شد.

در این دسته امیر جعفری و علی سیفی به عنوان دو نماینده ایران حضور داشتند و با ورزشکارانی از لهستان، هند، شیلی و الجزایر به رقابت پرداختند.

امیر جعفری دارنده مدال نقره بازی‌های پارالمپیک توکیو، در سه حرکت خود به ترتیب وزنه‌های ۱۹۰، ۱۹۵ و ۱۹۸ کیلوگرمی را مهار کرد و با مجموع ۵۸۳ کیلوگرم به مدال طلا و مقام قهرمانی دست یافت تا سومین طلای ایران در این رقابت‌ها به نام او ثبت شود.

همچنین علی سیفی دیگر نماینده کشورمان با ۱۸۲ کیلوگرم در رده چهارم ایستاد. سیفی در مجموع سه حرکت به مدال برنز رسید.

در این رقابت نمایندگان الجزایر با ۱۹۷ و شیلی با ۱۹۱ کیلوگرم در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

تا کنون محسن بختیار، امیر جعفری و روح اله رستمی مدال طلا را کسب کردند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما