بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۰۷:۳۶:۱۸
گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با وزیر جنگ تل‌آویو درباره ایران
گفتگوی وزیر خارجه آمریکا با وزیر جنگ تل‌آویو درباره ایران
وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد آنچه که «تهدیدات ناشی از ایران» ادعا شده و همچنین حمایت واشنگتن از امنیت تل‌آویو صحبت کرد.
فارس

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به‌صورت تلفنی با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم موقت صهیونیستی گفتگو کرد.
وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «بلینکن با گانتز در مورد طیف وسیعی از چالش‌های امنیتی مشترک، از جمله تهدیدات ناشی از ایران و حمایت ایالات متحده از امنیت اسرائیل، گفتگو کرد».
در این بیانیه آمده است: «بلینکن بر این باور دولت [آمریکا] تاکید کرد که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها شایسته برخورداری از معیارهای مساوی امنیت، آزادی و دموکراسی هستند».
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز درباره این تماس تلفنی گفت: «بلینکن همچنین به قتل غم‌انگیز روزنامه نگار فلسطینی-آمریکایی، شیرین ابوعاقله و نیاز به پاسخگویی درباره آن اشاره کرد».
پیش از این نیز گانتز با اشاره به دیدار خود با «مایکل اریک کوریلا» فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام، گفته بود: «با فرمانده سنتکام درباره فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران از طریق نیروهای نیابتی‌اش در میدان رایزنی کردم».

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما