بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۰۸:۵۲:۰۵
قانونگذار آلمانی به مواضع جنگ‌طلبانه دولت این کشور تاخت
قانونگذار آلمانی به مواضع جنگ‌طلبانه دولت این کشور تاخت
قانونگذار وابسته به «حزب چپ» آلمان دولت ائتلافی فعلی این کشور «بدترین دولت آلمان از پس از جنگ جهانی دوم» و عامل دامن زدن به شعله‌های آتش جنگ در اوکراین خواند.
فارس

سِویم داگدیلین، نماینده «حزب چپ» (دی لینکه) آلمان در مصاحبه با روزنامه «مورنینگ استار» در شهر برلین تاکید کرد، ائتلاف فعلی حاکم برآلمان «بدترین دولت دوره بعد از جنگ جهانی دوم» در این کشور است که به جای تلاش برای پایان دادن به جنگ اوکراین شعله های آتش این جنگ را بیشتر شعله ور می کند.

داگدیلین که نماینده ایالت «راین شمالی-وستفالیا» در پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) است، اقدام دولت در لغو کردن ممنوعیتش بر ارسال تسلیحات به مناطق جنگی را در بردارنده «تبعات خطرناک بلندمدت» خواند.

او به سیاستمداران غربی که بدون زحمت دادن به خودشان برای جستجوی صلح از طریق مذاکرات، تنها از کی‌یف می‌خواهند که با روسیه تا زمان گرفته شدن جان «آخرین اوکراینی» بجنگد، به شدت تاخت.

به نوشته پایگاه مورنینگ استار، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیشتر در ماه مارس با دادن این وعده صریح به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مبنی بر کمک قدرتهای عضو ائتلاف ناتو به او برای پیروز شدن در جنگ، باعث «خرابکاری» در مذاکرات برای پایان دادن به جنگ شد در حالی که آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان «قرار است دیپلمات ارشد آلمان باشد اما حتی از ورود پیدا کردن به دیپلماسی سرباز زده است».

داگدیلین با اشاره به مقامات آلمانی و دیگر کشورهای غربی گفت: «آنها نمی‌جنگند. آنها کشته نمی‌شوند. این اوکراینی‌ها هستند که در آنچه که تبدیل به جنگ ناتو-روسیه به واسطه اوکراین شده، دارند کشته می‌شوند.»

داگدیلین خاطر نشان کرد: این یک فضاحت است که بعد از گذشت 80 سال از حمله آلمان به اتحاد شوروی سابق، تسلیحات آلمانی دارند مجددا علیه روسیه به کار گرفته می شوند...این یک فاجعه است.

به گفته این نماینده پارلمان آلمان که ریاست گروه «ترکیه ای-آلمانی» را در بوندستاگ بر عهده دارد، نظامی کردن اروپا و درگیر ساختن روسیه در بلندمدت در اوکراین به منافع آمریکا خدمت می‌کند؛ به این نحو که به این کشور اجازه متمرکز ساختن منابعش بر مقابله با چین، رقیب اصلی خود را می‌دهد.

به گفته داگدیلین، جنگ اوکراین همچنین سبب از بین رفتن طرح نوظهور ایجاد یک شبکه تجاری اوراسیایی که از چین تا آلمان را در بر میگیرد، شده است.

او این اظهارات در جریان یک فستیوال دو روزه برگزار شده از سوی هفته نامه کمونیستی آلمانی «اونسره زایت» که امسال با موضوع «صلح و همبستگی» برگزار شد مطرح ساخت.

آلمان به همراه دیگر کشورهای غربی عضو ناتو علاوه بر اینکه پیش از بروز جنگ در اوکراین با در پیش گرفتن توسعه طلبی تحریک آمیز برای گسترش این ائتلاف و نادیده گرفتن خواسته های روسیه زمینه ساز بروز این جنگ شدند. برلین همچنین در جریان جنگ اوکراین نیز انواع کمکهای تسلیحاتی تحریک آمیز را به بهانه کمک به این کشور برای پیروز شدن بر روسیه داده و به تداوم جنگ کمک کرده اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما