فرهنگی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۰:۳۳:۴۴
درگذشت شاعر صائب شناس
درگذشت شاعر صائب شناس
محمدعلی صاعد اصفهانی، یکی از شاعران و انجمن داران باسابقه اصفهان، دار فانی را وداع گفت.
ایسنا

کیوان صاعد، نوه مرحوم صاعد اصفهانی خبر درگذشت او را تائید و اعلام کرد که مراسم تدفین این شاعر، دوشنبه بیست و پنجم مردادماه، رأس ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان باغ رضوان اصفهان برگزار می‌شود.

محمدعلی صاعد اصفهانی، متولد سال ۱۳۰۲ در محله حاج رسولی‌های اصفهان بود. او سال‌ها در انجمن «عشیق» نزد استادانش صغیر اصفهانی و میرزا عباس خان شیدا رئیس مشق عشق کرد و برای خود تخلص صاعد را برگزید. با انحلال این انجمن و تأسیس انجمن «کمال» توسط مرحوم شیدا، مرحوم صغیر و ۱۱ تن دیگر، او  بار دیگر فعالیت‌های ادبی خود را ادامه داد و از سال ۱۳۵۴ نیز ریاست انجمن «کمال» را بر عهده گرفت.

صاعد اصفهانی سال‌ها نیز مدیریت انجمن ادبی «صائب» را بر عهده داشت و از آثار مکتوب او می‌توان به «آستان غزل»، «تجلی در منا» و «سبک شعر اصفهان» اشاره کرد. آخرین اثر آن مرحوم، کتاب «مجموعه مقالات سبک هندی» بود که از سوی دفتر تخصصی ادبیات و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان به چاپ رسید و با حضور مسئولان سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در منزل او رونمایی شد.

صاعد که صائب شناس نیز بود و مدت‌ها در بستر بیماری به سر می‌برد، بعدازظهر روز (یکشنبه_۲۴ مردادماه) به دلیل کهولت سن به دیدار حق شتافت.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما