اجتماعی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۲ ۰۹:۵۲:۱۱
تاکيد رييسي به اجراي واکسيناسيون طبق برنامه زمانبندي سني
تاکيد رييسي به اجراي واکسيناسيون طبق برنامه زمانبندي سني
سخنگوي ستاد ملي مقابله با کرونا بر اجراي واکسيناسيون کوويد ۱۹ بر اساس زمانبندي سني تاکيد کرد.
ایرنا

عليرضا رئيسي ضمن تکذيب برخي اخبار در شبکه هاي اجتماعي پيرامون واکسيناسيون در سنين مختلف افزود: واکسيناسيون کوويد ۱۹ درپايگاه ها و مراکز سراسر کشور منحصرا بر اساس زمانبندي سني انجام شده و هيچگونه تغييري در اين روند ايجاد نگرديده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت از همه هموطنان خواست فقط با مراجعه به سامانه سلامت به نشاني  salamat.gov.ir  و تکميل مشخصات خود بر اساس نوبت بندي صورت گرفته به پايگاه ها و مراکز واکسيناسيون مراجعه کنند.

به گزارش ايرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي روز گذشته(يکشنبه) اعلام کرد:‌ همه افراد ۴۲ سال به بالا (متولدين ۱۳۵۸ و قبل) در سراسر کشور مي‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دريافت واکسن را بلافاصله خود انتخاب کنند و براي اين کار، نيازي به داشتن پرونده بهداشت نيست.

همچنين افراد ۳۲ تا ۴۱ سال (متولدين ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۸)  که ساکن استانهاي آذربايجان غربي، ايلام، بوشهر، خراسان جنوبي، خوزستان، سيستان و بلوچستان، کردستان، کرمان، کرمانشاه، قم و هرمزگان هستند و در پايگاه‌هاي بهداشت پرونده سلامت دارند مي‌توانند از طريق همين سامانه ثبت‌نام کنند.

همه افرادي که قبلا در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام کرده اما به هر دليل هنوز واکسن دريافت نکرده‌اند مي‌توانند دوباره ثبت‌نام کنند.

سامانه ثبت‌نام تزريق واکسن کرونا براي افراد ۴۵ سال به بالا (متولدين ۱۳۵۵ و قبل) ۱۶ شهريور ماه باز شد و  روز گذشته حداقل سن ثبت‌نام و دريافت نوبت واکسن کرونا در کشور سه سال کاهش يافت.

تا کنون ۲۲ ميليون و ۹۴۳ هزار و ۱۴۱ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۲ ميليون و ۱۰۴ هزار و ۲ نفر نيز دُز دوم را تزريق کرده اند و مجموع واکسن هاي تزريق شده در کشور به ۳۵ ميليون و ۴۷ هزار و ۱۴۳ دُز رسيد.

جليل زاده کوهپايه زاده رييس دانشگاه علوم پزشکي ايران نيز روز گذشته با اشاره به جذب نيروهاي داوطلب و همکاري هاي بين بخشي براي توسعه و افزايش ساعت کاري مراکز تجميعي واکسيناسيون، از افزايش ساعت کاري مراکز واکسيناسيون کرونا تا هشت شب خبر داد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما