بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۰:۵۴:۲۲
افشاگری کتابی جدید؛ رئیس مجلس آمریکا هنگام حمله کنگره اشک می‌‌ریخت
افشاگری کتابی جدید؛ رئیس مجلس آمریکا هنگام حمله کنگره اشک می‌‌ریخت
یک روزنامه‌نگار آمریکایی در کتاب اخیر خود افشا کرد رئیس سابق مجلس آمریکا هنگام مشاهده حمله به کنگره این کشور اشک ریخته است.
باشگاه خبرنگاران جوان

«مارک لیبوویچ» روزنامه‌نگار آمریکایی که سابقه کار در نشریه‌هایی، چون نیویورک تایمز و آتلانتیک را دارد، در کتاب جدید خود افشا کرد که «پال رایان» شصت و دومین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، هنگام مشاهده حمله به کنگره این کشور پس از انتخابات ریاست جمهوری اشک می‌ریخته است.

در این کتاب که با عنوان «از خدمت شما متشکرم» قرار است چاپ شودو به دست خبرگزاری سی‌ان‌ان رسیده، آمده است: رایان به شدت از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دلیل نحوه اداره کشور و رهبری حزب جمهوریخواه انتقاد می‌کرده است.

پال رایان که برای دو دهه نماینده کنگره آمریکا از ایالت ویسکانسین بوده است، زمان تماشای این حملات گفت: «من تمام دوران بزرگسالی خودم رادر این ساختمان گذراندم و اکنون بیشتر دوستانم و نیرو‌های امنیت خودم را می‌بینم، من بابیشتر آن‌ها همچنان دوستم و این من را بسیار ناراحت کرد.»

لیبوویچ می‌گوید که رایان به او گفته معمولا به سختی گریه می‌کند، اما این حملات چیزی را در قلب او تکان داده است.

رایان در سال ۲۰۱۹ مقام خود را در کنگره ترک کرد، معتقد بود که پایان ریاست جمهوری ترامپ، پایانی «هولناک» برای او بوده است، اما لیبوویچ در کتابش نوشته که رایان هرگز فکر نمی‌کرد با حمله به کنگره مواجه شود.

هفته پایانی خرداد اعلام شد هیئت کمیته تحقیقات درباره حمله به کنگره آمریکا شواهدی ارائه خواهد کرد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ در طرح توطئه‌آمیز برای ابطال نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ دست داشته است.

پیشتر از آن نیز کمیته تحقیقات با دسترسی به شماره تلفن «اریک ترامپ» و «کیمبرلی گیلفویل»، همسر او اعلام کرد که قصد دارد مکالمات این دو نفر در روز‌های منتهی به حمله به ساختمان کنگره را بررسی کند، زیرا این دو نقش کلیدی در کارزا‌های انتخاباتی و ادعا‌های دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات داشتند و اطلاعات جدیدی درباره سایر اطرافیان پدرش دارند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما