ورزشی
فارس
۱۴۰۱/۰۴/۰۴ ۱۱:۴۵:۴۸
مشکل دوباره برای بوکسورها
مشکل دوباره برای بوکسورها
کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) اعلام کرد مسابقات کسب سهمیه المپیک بوکس زیر نظر این سازمان برگزار می‌شود نه اتحادیه جهانی.
فارس

 

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) حق سازماندهی مسابقات بوکس در بازی‌های المپیک 2024 پاریس را از اتحادیه جهانی بوکس (IBA) به دلیل نگرانی‌های مداوم در مورد مسائل مدیریتی در این سازمان سلب کرد. این شامل مسابقات مقدماتی بازی‌ها می‌شود، به این معنی که این دومین المپیک متوالی خواهد بود که IOC رویدادهایی را بدون فدراسیون جهانی برگزار می‌کند.
کیت مک‌کانل مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی المپیک، گفت که پرونده اخیر دادگاه داوری ورزش (CAS) نشان می‌دهد بوریس ون در وورست نامزد ریاست IBA باید پس از رد صلاحیت ایستادگی می‌کرد.
مک کانل در این باره گفت: IOC احساس می‌کند اینکه مسابقات مقدماتی المپیک زیر نظر اتحادیه جهانی برگزار نشود به نفع این ورزش و ورزشکاران رشته بوکس خواهد بود. این تصمیم بر روی خود ورزشکاران متمرکز شده است تا اطمینان حاصل شود با وجود مسائل نگران‌کننده در بحث مدیریتی اتحادیه جهانی بوکس، مسابقات المپیک و شرایط المپیک به پاریس منتهی می‌شود. برای اطمینان دادن به ورزشکاران، هیات اجرایی IOC باید وارد عمل می‌شد.
اتحادیه جهانی بوکس در واکنش به این اتفاقات اقدام IOC را ناامیدکننده خواند. نگرانی‌های مطرح شده توسط IOC شامل امور مالی، سیستم داوری IBA و همچنین حاکمیت آن است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما