بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۱۱:۱۵:۱۲
کمیته تحقیقات کنگره مقام ارشد دادگستری ترامپ را محکوم کرد
کمیته تحقیقات کنگره مقام ارشد دادگستری ترامپ را محکوم کرد
کمیته تحقیقات کنگره اعلام کرد این کمیته با حداکثر آراء یک مقام ارشد سابق در وزارت دادگستری را گناهکار تشخیص داد.
باشگاه خبرنگاران جوان

به گزارش رویترز، جفری کلارک، یکی از مقامات ارشد وزارت دادگستری در دولت ترامپ در اوایل ماه نوامبر از پاسخ به سوالات مقامات قضایی آمریکا و ارائه مدارک، اسناد و شواهد خود درباره حادثه حمله به ساختمان کنگره سر باز زد. به همین دلیل تمامی اعضای کمیته منتخب کنگره علیه او رای دادند.
این رای راه را برای مجلس نمایندگان آمریکا به منظور محکومیت قطعی کلارک باز می‌کند. مقامات قضایی تا آخر هفته جاری به کلارک فرصت دادند تا در دادگاه حاضر شود و شواهد و مدارک خود درباره حادثه ۶ ژانویه را تحویل دادگاه دهد.
بنی تامپسون، یکی از اعضای هیئت مدیره کمیته تحقیقات کنگره در این باره گفت: روز گذشته وکیل کلارک در تماسی با مقامات قضایی اعلام کرد وی با استفاده از حق متمم پنجم خود قصد حضور در دادگاه را ندارد.
تامپسون در این زمینه تاکید کرد: ما به کسی اجازه نمی‌دهیم آمریکا را تحقیر کند. این فرد باید در دادگاه حاضر شود و به سوالات کمیته پیرامون روز حادثه شهادت داده و اسناد و مدارک در این زمینه را ارائه کند.
جفری کلارک، سرپرست سابق بخش مدنی وزارت دادگستری آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ و یکی از حامیان و مدافعان رییس جمهور سابق آمریکا در زمینه ادعای تقلب گسترده در انتخابات ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما