بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۰۷:۵۲:۳۷
اولیانوف: به محض اینکه به خط پایان نزدیک می‌شویم، مشکلات جدیدی از نظر آمریکا ظاهر می‌شود
اولیانوف: به محض اینکه به خط پایان نزدیک می‌شویم، مشکلات جدیدی از نظر آمریکا ظاهر می‌شود
نماینده روسیه در مذاکرات وین، تحلیل کرد که آمریکایی‌ها یک الگوی رفتاری دارند مبنی بر اینکه زمانی که به خط پایان در مذاکرات نزدیک می‌شویم مشکلات جدیدی از نظر آنها ظاهر می‌شود.
فارس

اظهارات «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر باقی‌ماندن موضوعات برجسته در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، با واکنش روسیه همراه شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد سه‌شنبه تحلیل کرد هر زمان که مذاکرات به نتیجه‌گیری نزدیک شده، آمریکا مشکل‌زایی کرده است.

اولیانوف در صفحه توئیتر خود نوشت: «پس، ایالات متحده معتقد است که برخی از مسائل باقیمانده در مذاکرات وین هنوز وجود دارد و به زمان بیشتری نیاز دارد تا موضع خود را در مورد آنها توضیح دهد».

وی تحلیل خود از این اظهارات واشنگتن را اینگونه بیان کرد: «این [رفتار] به یک الگو تبدیل شده است؛ به محض اینکه به خط پایان نزدیک می‌شویم، مشکلات جدیدی [از نظر آمریکا] ظاهر می‌شود».

این دیپلمات روس البته در پایان تاکید کرد که این رفتار آمریکا، دلیلی برای بدبین شدن به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات وین نیست.

شامگاه دوشنبه بود که پرایس طی نشست خبری در وزارت خارجه آمریکا گفت: «هنوز موضوعات برجسته‌ای باقی مانده که باید حل شوند. برخی شکاف‌ها باید برطرف شوند».

اولیانوف پیش از این نیز با اشاره به وجود برخی مسائل پیچیده برای احیای برجام، گفت دولت آمریکا در دنیای کاملاً متفاوتی زندگی می‌کند زیرا آنچه دنبال می‌کند، دست یافتنی نیست. 

کشورهای غربی و به ویژه آمریکا در ماه‌های گذشته به رویه همیشگی خود در متوسل شدن به عملیات‌های روانی و رسانه‌ای جهت مقصرنمایی ایران و سلب مسئولیت از خود روی آورده‌اند. تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است. 

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای مذاکرات، راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما