اقتصادی
ایرنا
۱۴۰۲/۰۸/۰۲ ۱۱:۰۷:۳۱
انتخاب سلاح‌ورزی دهن‌کجی به نهادهای ناظر بود/ تقابل جدی دولت سیزدهم با باندهای قدرت
انتخاب سلاح‌ورزی دهن‌کجی به نهادهای ناظر بود/ تقابل جدی دولت سیزدهم با باندهای قدرت
یک کارشناس اقتصادی گفت: انتخاب «حسین سلاح‌ورزی» به عنوان رییس اتاق بازرگانی با وجود رد صلاحیت، دهن‌کجی به نهادهای نظارتی و دولت بود.
ایرنا

«مجید گودرزی» روز سه‌شنبه با بیان اینکه عملکرد اتاق بازرگانی در سال‌های اخیر در جهت شکوفایی اقتصاد کشور نبود، افزود: به‌دنبال برگزاری انتخابات ریاست اتاق بازرگانی در 28 مرداد، سلاح ورزی در حالی به عنوان ریاست این اتاق انتخاب شده بود که صلاحیت وی از سوی حراست وزارت اقتصاد و دارایی رد شده بود، اما سلاح ورزی به این مساله تمکین نکرده بود و عنوان کرد که نظر حراست وزارتخانه است نه وزارت اطلاعات؛ بدون اینکه به این مساله دقت کند که امکان ندارد حراست وزارتخانه خودسرانه این کار را انجام داده باشد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی در تصویب قوانین یک‌طرفه یا چکش‌کاری قوانین تا زمانی که این قوانین بی‌خاصیت شوند، نقش مهمی داشته است، بیان‌داشت: اتاق باید در چارچوب قوانین حرکت می‌کرد و اگر بنا بود که رییس این اتاق به صورت غیرقانونی انتخاب و اقدام به ایجاد بحران در بخش‌های سیاسی و اقتصادی کشور کنند، به‌طور قطع این اقدام قابل پذیرش نیست.

گودرزی با اشاره به تقابل جدی دولت سیزدهم با باندهای قدرت و ثروت، گفت: این اتاق باید در جهت منافع ملی حرکت کند، اما اتاق بازرگانی مقید به قانون قدرت بوده و موضع گیری‌های سلاح ورزی درباره وقایع سیاسی سال گذشته در کشور، آشکارا این تقابل را نشان می‌دهد.

وی ادامه‌داد: شاهد هستیم که اتاق بازرگانی به یک لابی قدرتمند علیه برنامه‌های دولت تبدیل شده که این مساله تبعات بسیار سنگین اقتصادی را به جامعه تحمیل کرده است.

حرف‌شنوی اتاق بازرگانی ایران از مقامات آمریکایی

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات اقتصادی کشور توسط بخش خصوصی و به مرکزیت اتاق بازرگانی رقم خورده است، گفت: به نظر می‌رسد که حرف‌شنوی اتاق بازرگانی ایران از مقامات آمریکایی بیشتر از خود آمریکایی‌ها است و با هر تشر و تهدید مقامات این کشور، بازار ایران به شدت واکنش نشان می‌دهد.

گودرزی ادامه‌داد: اتاق بازرگانی با این تهدیدات باید از اثرگذاری آنها در بازار جلوگیری کند نه اینکه از آنها بهره‌برداری نماید.

 هفته گذشته سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد به عنوان عضو شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی اعلام کرد که با توجه به تخلفات انجام شده در برگزاری انتخابات اتاق بازرگانی ایران، نظر دولت معطوف به رفع ابهامات انتخابات خرداد ماه است، بر این اساس دعوت‌نامه‌ای برای اعضا به منظور رسیدگی به موضوع تخلفات انتخابات ارسال شده است.

اواخر خردادماه انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد و حسین سلاح‌ورزی به طور غیرقانونی به عنوان رئیس این اتاق انتخاب شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما